Gå til innhold

Forklaring til alle som vil ha

Anbefalte innlegg

Gjest maiapril

Jeg tror på den kristne Gud og på Hans sønn Jesus som frelser. Jeg tror også på DHÅ. Jeg bekjenner meg altså til den apostoliske trosbekjennelse som DnK gjør.

Jeg har klare meninger og viten om hva som er rett og galt, men jeg greier ikke å leve rett og riktig i alle ting, noe heller ingen andre gjør. Min store svakhet og synd her inne er å dømme andre og si dumme ting til dem, noe jeg ikke har noen grunn til eller mandat til å gjøre når jeg ikke selv holder min sti ren. Synd er synd, enten det er slik eller sånn. Jeg mener altså ikke at jeg er bedre enn noen andre. Jeg er et menneske slik som dere med mine svakheter og feil. Jeg beklager til alle (untatt til Sør) om jeg har forsøkt å gi inntrykk av noe annet. Jeg forstår godt at det forventes en annen type oppførsel av kristne enn av ikke-kristne, men jeg greier ikke å være noe annet enn det jeg er.

For meg som har hatt et utrygt liv med mange stormer, så har det vært veldig godt for meg å ha Gud å ty til. Jeg tror på Gud som en kjærlig far, en kjærlig og trygg favn jeg kan søke tilflukt hos når det stormer. Han gir meg fred og sinnsro. Han går aldri fra meg.

Jeg er altså kun et menneske med svakheter, synd og feil som ikke makter å oppføre meg som en kristen. Likevel er jeg god nok for Gud. Hvorfor er jeg ikke god nok for dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381292-forklaring-til-alle-som-vil-ha/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er da god nok du. Og det er fint at du har Gud hos deg, ikke alle som har noe å gå til når menneskene svikter. Det som går an å tenke på, er å ikke alltid måtte si sin mening når man vet at den meningen kan såre noen. For stort sett kommer det ikke noe godt ut av å si det heller, for det endrer stort sett ingenting.

Gjest maiapril

Du er da god nok du. Og det er fint at du har Gud hos deg, ikke alle som har noe å gå til når menneskene svikter. Det som går an å tenke på, er å ikke alltid måtte si sin mening når man vet at den meningen kan såre noen. For stort sett kommer det ikke noe godt ut av å si det heller, for det endrer stort sett ingenting.

''Det som går an å tenke på, er å ikke alltid måtte si sin mening når man vet at den meningen kan såre noen. For stort sett kommer det ikke noe godt ut av å si det heller, for det endrer stort sett ingenting.''

Du har fullstendig rett. :) Men samtidig er det noen ganger så vanskelig å holde kjeft og for fristende å delta i diskusjoner. ;) Men usaklige innspill som inneholder "idiot", "dumskalle", osv. er selvfølgelig bare dumt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...