Gå til innhold

Lommepenger på sydenferie

Anbefalte innlegg

Gjest jeg aner ikke

Vi skal til Bulgaria på ferie - vi er en familie på 4. To voksne, en på 11 år og en 2-åring.

Vi har hotell med all-inclusive, så det blir nok ikke mye mat/drikke som kommer utenom dette - bortsett om vi er på en utflukt eller to.

Hvor mye vil dere anslå at vi burde beregne at vi vil bruke i lommepenger en uke på en slik ferie??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381469-lommepenger-p%C3%A5-sydenferie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest føre var

Ta med et visakredittkort så dere har i bakhånd om noe uforutsett skulle oppstå,

det er dessuten tryggere å bruke enn vanlige betalingsmidler. Ha kortet i safen hele oppholdet.

Lommepenger... tjah greit å ha noen tusenlapper å svi på taxfree?

Kanskje lyst på noen nye klær der nede? Souvenirer?

Ikke all verden. Vi var 4 stk på Kreta i to uker og måtte kjøpe all mat + div. og brukte ca. 15.000,-. Og da sparte vi ikke heller, synes vi da, men ingen av oss røyker eller drikker noe videre så det gikk ikke særlig med penger der bortsett fra en øl til maten for en av oss, men den kostet jo ikke mer enn en tilsvarende brus. :o)

Litt kommer dere til å bruke på å ha noe drikkevarer på hotellrommet (vi pleier å kjøpe inn vannflasker og litt brus).

Så kommer det kanskje en shoppingtur dere vil på - da kan det jo gå litt penger til vann, evt. mat og det dere måtte shoppe. (Det er ikke så veldig billig i Hellas lenger.)

Så kommer det jo an på om dere drikke alkohol. I all-inclusive er som regel lokalt øl og vin inkludert. Annen øl og vin må betales for, i tillegg til sterkere alkohol.

For dere 4 vil det sikkert holde med 1-2000.

Så er det tax-free da. Skal det legges i lommepenger?

Litt kommer dere til å bruke på å ha noe drikkevarer på hotellrommet (vi pleier å kjøpe inn vannflasker og litt brus).

Så kommer det kanskje en shoppingtur dere vil på - da kan det jo gå litt penger til vann, evt. mat og det dere måtte shoppe. (Det er ikke så veldig billig i Hellas lenger.)

Så kommer det jo an på om dere drikke alkohol. I all-inclusive er som regel lokalt øl og vin inkludert. Annen øl og vin må betales for, i tillegg til sterkere alkohol.

''(Det er ikke så veldig billig i Hellas lenger.)''

Nå vet jeg jo ikke hva du mener med "billig", men vi spiste nå i alle fall middag, 4 stk (ok, det gikk en del pizza og burger for ungene da) for 30-35 (ca. 240-280,- nkr) euro, inkl. drikke. Det var et par ting vi fant ut at kostet omtrent like mye som hjemme og det var smågodt i løs vekt bl.a. :o) Ellers var det da mye billigere enn hjemme for det aller meste.

Når vi kjøpte ferskt brød om morgenen kjøpte vi f.eks. 4 små rosinbrød (ett holdt til en voksen i ett måltid for oss) og 4 andre småbrød som lignet på kjempestore pølsebrød (guttungen spiste ett sånt, jentungen 1/2-3/4) og det ble ca. 4 euro, altså 32,-, i Norge hadde det sikkert kostet en hundrings minst.

Gjest jeg aner ikke

Jeg tror Bulgaria er relativt billig fortsatt.

Det er vistnok minibar på hotellrommet, men er sikkert ikke mye i den. Så drikke på rommet må vi nok kjøpe inn ja, og det går litt av det.

Av drikkevarer på all-inklusiv på dette hotellet er det vann, mineralvann, lokal vin, lokal øl og drinker. Har hørt at den lokale vinen og ølet der skal være bra, men har jo ikke smakt den. Nå drikker ikke jeg øl, men tar gjerne et glass rødvin til middagen.

Litt shopping må man nok regne med ja, og også litt mat og drikke når man er på tur.

Taxfreevarene har jeg allerede betalt :)

Tusen takk for svar

Annonse

Gjest jeg aner ikke

Ikke all verden. Vi var 4 stk på Kreta i to uker og måtte kjøpe all mat + div. og brukte ca. 15.000,-. Og da sparte vi ikke heller, synes vi da, men ingen av oss røyker eller drikker noe videre så det gikk ikke særlig med penger der bortsett fra en øl til maten for en av oss, men den kostet jo ikke mer enn en tilsvarende brus. :o)

Ingen av oss røyker heller, så slike utgifter slipper vi heldigvis unna :)

TAkk for svar :)

Gjest jeg aner ikke

Ta med et visakredittkort så dere har i bakhånd om noe uforutsett skulle oppstå,

det er dessuten tryggere å bruke enn vanlige betalingsmidler. Ha kortet i safen hele oppholdet.

Lommepenger... tjah greit å ha noen tusenlapper å svi på taxfree?

Kanskje lyst på noen nye klær der nede? Souvenirer?

Vi har nok med oss et kredittkort begge vi voksne i tilfelle noe uforusett skulle dukke opp

Takk for svar :)

''(Det er ikke så veldig billig i Hellas lenger.)''

Nå vet jeg jo ikke hva du mener med "billig", men vi spiste nå i alle fall middag, 4 stk (ok, det gikk en del pizza og burger for ungene da) for 30-35 (ca. 240-280,- nkr) euro, inkl. drikke. Det var et par ting vi fant ut at kostet omtrent like mye som hjemme og det var smågodt i løs vekt bl.a. :o) Ellers var det da mye billigere enn hjemme for det aller meste.

Når vi kjøpte ferskt brød om morgenen kjøpte vi f.eks. 4 små rosinbrød (ett holdt til en voksen i ett måltid for oss) og 4 andre småbrød som lignet på kjempestore pølsebrød (guttungen spiste ett sånt, jentungen 1/2-3/4) og det ble ca. 4 euro, altså 32,-, i Norge hadde det sikkert kostet en hundrings minst.

Helt enig i at maten og drikket er billigere, men de bor på et all-inclusive-hotell, og da er alt det betalt likevel.

Jeg tenkte mer på slikt som man kjøper når man er på shopping: Klær, sko, bøker osv.

Litt billigere enn her er det, men ikke sånn voldsomt billit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...