nick Skrevet 16. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2012 ''Du har gjort deg opp en mening om programmet før du har sett det, og argumenterer ut fra det. Sånn sett så gjør du akkurat det de andre gjør, generaliserer uten å rynke på en eneste øyebryn. – nick'' Programmet tilfører intet nytt. Alle vet at det blant alle folkegrupper er f*enskap. Det er like lite en grunn til å fordømme romfolk (som gruppe) som det er å finne eksempler på f*enskap blant nordmenn, svensker, jøder, muslimer, osv. Det eneste du gjør er å nøre opp under fordommene mot romfolk. Du har fremdeles ikke sett programmet, men det spiller ikke noen særlig rolle. Det dine diskusjoner går ut på er selvforherligelse. Vise hvor flink og god du er, og hvor mindreverdig alle andre er. Vi har ingen argumenter og bør henvende oss til kjøleskapsdøra i stedet for den allmektige sør. Vi er ikke verdige. Det er sånn du argumenterer, og det gjør deg til den største rasisten av oss alle. Troen på egen fortreffelighet og andres mindreverd. Dette blir mitt punktum. Jeg skulle bare ønske at det fantes en "ignore" knapp her inne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381539-romfolket-v%C3%A5re-nye-medmennesker/page/3/#findComment-3363722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Du har fremdeles ikke sett programmet, men det spiller ikke noen særlig rolle. Det dine diskusjoner går ut på er selvforherligelse. Vise hvor flink og god du er, og hvor mindreverdig alle andre er. Vi har ingen argumenter og bør henvende oss til kjøleskapsdøra i stedet for den allmektige sør. Vi er ikke verdige. Det er sånn du argumenterer, og det gjør deg til den største rasisten av oss alle. Troen på egen fortreffelighet og andres mindreverd. Dette blir mitt punktum. Jeg skulle bare ønske at det fantes en "ignore" knapp her inne. ''Du har fremdeles ikke sett programmet, men det spiller ikke noen særlig rolle. Det dine diskusjoner går ut på er selvforherligelse. Vise hvor flink og god du er, og hvor mindreverdig alle andre er. Vi har ingen argumenter og bør henvende oss til kjøleskapsdøra i stedet for den allmektige sør. Vi er ikke verdige. Det er sånn du argumenterer, og det gjør deg til den største rasisten av oss alle. Troen på egen fortreffelighet og andres mindreverd. Dette blir mitt punktum. Jeg skulle bare ønske at det fantes en "ignore" knapp her inne. – nick'' Det virker faktisk mer som om du beskriver deg selv, og uansett er det bare enda et personfokusert tulleinnlegg, uten ett eneste argument. Tro det eller ei så er de fleste av oss klar over at det skjer mye f*enskap, uten at vi behøver å nistirre på det i en time. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381539-romfolket-v%C3%A5re-nye-medmennesker/page/3/#findComment-3363727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 ''Sør, jeg er delvis enig i att hatet mot romfolket begynner å bli stort her tillands. Men IOM romfolkets stabeistmentalitet om å leve nettopp på denne måten, og ikke forandre seg, så kan man spørre seg: Er det noe galt med sigøynerkulturen? Min menig er att det er det. De har vært i europa i over 800 år, og driver fortsatt å lever på en primitiv måte, som omreisende. Har lest av veldokumenterte kilder att kun 25% av rom folk er i vanlig arbeid. Resten lever helt på utsiden av samfunnet, og de er vanvittig overrepresentert i kriminalstatistikken. Bare søk på feks Finland og Kale sigøynere. – serenity777'' Takk. Dette er den gruppen i Europa som blir diskriminert mer enn noen annen. De har blitt det i hundrevis av år, og som nevnt ble nesten en halv million av dem sent i gasskammeret under 2. VK. Så kan man selvsagt si at "det skyldes kulturen", og så kan man ha en lengre høne-og-egg diskusjon. Poenget mitt er at vi har nå forsøkt å være "slemme med dem" i 300 år. Det har ikke funket. Man har forsøkt stort sett all den f*enskapen man kunne tenke seg. Det er på tide å tenke nytt. Vi må ta et initiativ (slik de gjør i Sverige). Vi må forsøke (og ikke bare henvise til et par mislykkede forsøk, for det er ingenting opp mot 300 år) og forsøke igjen. Jeg er overhodet ikke naiv, og jeg er selvsagt godt klar over at det er mange kriminelle, og mange drittsekker blant dem. Det er dog fremdeles slik at alle romfolk også har krav om å bli behandlet som individer. Det er grunnleggende. Med vennlig hilsen Så enig med deg, Sør. Hadde samme diskusjon på Facebook - men det var ikke moro. Angret jeg. Der er det ikke anonyme nick - det er familie og venner. Jeg ble nesten sjokkert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381539-romfolket-v%C3%A5re-nye-medmennesker/page/3/#findComment-3363743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg også, men.... Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Du synes ikke det er nok trakassering og mobbing av "jødene" (les: romfolket) nå? Hatet og mobbingen som kommer for dagen her på DOL viser en pinlig egoisme og historieløshet som man vanligvis kun finner i "muslim-trådene" eller hos Tore Tvedt og hans likesinnede når han snakker nettopp om jøder. Arnulf Øverland sa det så godt: ''Du må ikke sitte trygt i ditt hjem og si: Det er sørgelig, stakkars dem! Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv! Jeg roper med siste pust av min stemme: Du har ikke lov til å gå der å glemme! . Tilgi dem ikke; de vet hva de gjør! De puster på hatets og ondskapens glør! De liker å drepe, de frydes ved jammer, de ønsker å se vår verden i flammer! De ønsker å drukne oss alle i blod! Tror du det ikke? Du vet det jo! '' Hei - hvorfor sammenligner du jøder og sigøynere? Jødene levde da ikke slik som sigøynerne gjør under krigen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381539-romfolket-v%C3%A5re-nye-medmennesker/page/3/#findComment-3363954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Hei - hvorfor sammenligner du jøder og sigøynere? Jødene levde da ikke slik som sigøynerne gjør under krigen... ''Hei - hvorfor sammenligner du jøder og sigøynere? Jødene levde da ikke slik som sigøynerne gjør under krigen... – jeg også, men....'' Hvilken relevans har det hvordan de "levde"? Berettiger det at de ble sendt i døden? Jeg sammenligner dem fordi begge ble sendt i gasskammeret på grunn av grunnløst hat i befolkningen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381539-romfolket-v%C3%A5re-nye-medmennesker/page/3/#findComment-3363973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 ''Hei - hvorfor sammenligner du jøder og sigøynere? Jødene levde da ikke slik som sigøynerne gjør under krigen... – jeg også, men....'' Hvilken relevans har det hvordan de "levde"? Berettiger det at de ble sendt i døden? Jeg sammenligner dem fordi begge ble sendt i gasskammeret på grunn av grunnløst hat i befolkningen. Jeg tror det er mer hat og forakt mot sigøynerene, tror det var mer frykt mot jødene - for de var mer lik en selv. Helt på tryne at folk skal være redd hverandre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381539-romfolket-v%C3%A5re-nye-medmennesker/page/3/#findComment-3364073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg også, men Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 ''Hei - hvorfor sammenligner du jøder og sigøynere? Jødene levde da ikke slik som sigøynerne gjør under krigen... – jeg også, men....'' Hvilken relevans har det hvordan de "levde"? Berettiger det at de ble sendt i døden? Jeg sammenligner dem fordi begge ble sendt i gasskammeret på grunn av grunnløst hat i befolkningen. Sellvfølgelig berettiger ikke noe at noen av dem ble sendt i døden. Det er imidlertid forskjell på hvordan jødene levde og hvordan romfolk levde. Og det er livsstilen som gjør at mange er skeptiske til dem. Du forstår det - sant? Og muligheten for at "alle" nå vil komme hit til Norge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381539-romfolket-v%C3%A5re-nye-medmennesker/page/3/#findComment-3364844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Sellvfølgelig berettiger ikke noe at noen av dem ble sendt i døden. Det er imidlertid forskjell på hvordan jødene levde og hvordan romfolk levde. Og det er livsstilen som gjør at mange er skeptiske til dem. Du forstår det - sant? Og muligheten for at "alle" nå vil komme hit til Norge. ''Det er imidlertid forskjell på hvordan jødene levde og hvordan romfolk levde.'' Men det berettiger jo ikke at noen forfekter å sende den i døden? '' Og det er livsstilen som gjør at mange er skeptiske til dem. Du forstår det - sant?'' At folk er skeptiske til individer, ja. At folk generaliserer og snakker om alle jøder, alle muslimer, alle romfolk, trodde jeg de fleste burde være kurert for så snart de lærte om 2. VK på skolen. ''Og muligheten for at "alle" nå vil komme hit til Norge.'' Hvorfor i alle dager skulle de det? Fordi de har fått bo i én måned i et stenbrudd med to toalett? I Kristiansand har de både toalett og dusj tilgjengelig, uten at folk reiser fra verken Spania eller Romania av den grunn. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381539-romfolket-v%C3%A5re-nye-medmennesker/page/3/#findComment-3364849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg også, men Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 ''Det er imidlertid forskjell på hvordan jødene levde og hvordan romfolk levde.'' Men det berettiger jo ikke at noen forfekter å sende den i døden? '' Og det er livsstilen som gjør at mange er skeptiske til dem. Du forstår det - sant?'' At folk er skeptiske til individer, ja. At folk generaliserer og snakker om alle jøder, alle muslimer, alle romfolk, trodde jeg de fleste burde være kurert for så snart de lærte om 2. VK på skolen. ''Og muligheten for at "alle" nå vil komme hit til Norge.'' Hvorfor i alle dager skulle de det? Fordi de har fått bo i én måned i et stenbrudd med to toalett? I Kristiansand har de både toalett og dusj tilgjengelig, uten at folk reiser fra verken Spania eller Romania av den grunn. Med vennlig hilsen ''Men det berettiger jo ikke at noen forfekter å sende den i døden?'' Eh - nei - hvor har jeg skrevet det? Det var ikke det jeg diskuterte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381539-romfolket-v%C3%A5re-nye-medmennesker/page/3/#findComment-3365979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.