Gå til innhold

Har faktisk fått litt empati med romfolket

Anbefalte innlegg

men det berettiger IKKE å sette menneskerettighetene tilside.

Hva med menneskerettighetene til barna av romfolket? Hva med rettigheter til skolegang? Hva med rettigheter mot barnearbeid?

Det er rettigheter som romfolkets kultur frarøver sine egne barn.

Skulle du virkelig ønske å gjøre noe for disse, så kjemp for disse barnas rettigheter - og ikke for retten til at romfolket skal få fortsette å selvvalgt leve som de gjør - og hindre sine barn alle muligheter til å komme ut av den sirkelen.

Fortsetter under...

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

56

• Goliath

28

• Mrs D

9

• flisa

3

Mest aktive i denne tråden

Ah! Så det er altså bare noe du tror.

Typisk.

Folk "trodde" om jødene også. Og om alenemødre. Og om muslimer.

Som vanlig baserer du deg bare på "tro", og ikke fakta.

Så dum og naiv er du ikke Sør at du ikke vet at dette foregår blant alle omreisende av romfolket....

Gjest Zrossi

http://www.nrk.no/programmer/tv/brennpunkt/1.8032190

Les dette så er det litt lettere å forstå hvorfor dette er så vanskelig.

Ja det blir slum uansett hvor sigøynere ferdes. Min sympati finnes ikke mer etter dagens hendelser hvor en sigøynerkvinne kastet stein etter er journalist.

Hva med menneskerettighetene til barna av romfolket? Hva med rettigheter til skolegang? Hva med rettigheter mot barnearbeid?

Det er rettigheter som romfolkets kultur frarøver sine egne barn.

Skulle du virkelig ønske å gjøre noe for disse, så kjemp for disse barnas rettigheter - og ikke for retten til at romfolket skal få fortsette å selvvalgt leve som de gjør - og hindre sine barn alle muligheter til å komme ut av den sirkelen.

''

Skulle du virkelig ønske å gjøre noe for disse, så kjemp for disse barnas rettigheter - og ikke for retten til at romfolket skal få fortsette å selvvalgt leve som de gjør - og hindre sine barn alle muligheter til å komme ut av den sirkelen. – Goliath

''

Så du mener gruppen på Årvoll skal få bli her permanent, slik at ungene kan gå på skolen?

Eller er det brae mer svada du kommer med?

Ja det blir slum uansett hvor sigøynere ferdes. Min sympati finnes ikke mer etter dagens hendelser hvor en sigøynerkvinne kastet stein etter er journalist.

''Ja det blir slum uansett hvor sigøynere ferdes. Min sympati finnes ikke mer etter dagens hendelser hvor en sigøynerkvinne kastet stein etter er journalist. – Zrossi''

Og på grunn av naboene som kastet stein/fyrverkeri osv. så har du ikke mer sympati med noen nordmenn?

Eller er det en regel for "dem", og en regel for "oss"?

Nei, jeg sjekker ikke linken din ettersom den omhandler andre mennesker enn de som er på Årvoll.

Men likevell påstår du å vite hva den handler om - og samtidig beskylder andre for synsing?

Du er ikke mye opptatt av fakta Sør - bare av hva du tror du vet - siden du vet "alt"....

Makan.....

Annonse

Så dum og naiv er du ikke Sør at du ikke vet at dette foregår blant alle omreisende av romfolket....

Så du dømmer individer, baser på hva andre har gjort?

Du er trolig enig i at de fleste motorsyklister har brutt fartsgrensen. I mange tilfeller ganske grovt.

Er det OK å frata 30% av dem lappen, og sende ut bøter til resten av dem?

Du må jo være naiv for å tro at de ikke har kjørt for fort.

Men likevell påstår du å vite hva den handler om - og samtidig beskylder andre for synsing?

Du er ikke mye opptatt av fakta Sør - bare av hva du tror du vet - siden du vet "alt"....

Makan.....

Den omhandler andre (noe som er helt korrekt), og ikke folkene på Årvoll.

Ergo er den irrelevant i en diskusjon om individene på Årvoll.

''

Skulle du virkelig ønske å gjøre noe for disse, så kjemp for disse barnas rettigheter - og ikke for retten til at romfolket skal få fortsette å selvvalgt leve som de gjør - og hindre sine barn alle muligheter til å komme ut av den sirkelen. – Goliath

''

Så du mener gruppen på Årvoll skal få bli her permanent, slik at ungene kan gå på skolen?

Eller er det brae mer svada du kommer med?

Hva som må til for å sikre disse barnas rettigheter vet jeg ikke, all d en tid mye har vært forsøkt mange ganger før - og fullstendig misslykket. Forsøk å lese artikkelen du mener du ikke behøver å lese (siden du tror du kan alt), så lærer du kanskje faktisk litt du også....

Det jeg er helt sikker på at ikke virker er å bistå dem i å fortsette å leve som de har gjort - for det er organisert barnemisshandling og overgrep i henhold til en hver barnekonvensjon.

At du støtter en slik ukultur er merkelig - for å si det forsiktig....

Hva som må til for å sikre disse barnas rettigheter vet jeg ikke, all d en tid mye har vært forsøkt mange ganger før - og fullstendig misslykket. Forsøk å lese artikkelen du mener du ikke behøver å lese (siden du tror du kan alt), så lærer du kanskje faktisk litt du også....

Det jeg er helt sikker på at ikke virker er å bistå dem i å fortsette å leve som de har gjort - for det er organisert barnemisshandling og overgrep i henhold til en hver barnekonvensjon.

At du støtter en slik ukultur er merkelig - for å si det forsiktig....

Å forsette som før er jo nettopp det som det legges opp til at de som hater så mye, og som ønsker at de igjen skal flytte og flytte og flytte.

Skal ungene på skole, så må foreldrene også bo i nærheten.

Så du dømmer individer, baser på hva andre har gjort?

Du er trolig enig i at de fleste motorsyklister har brutt fartsgrensen. I mange tilfeller ganske grovt.

Er det OK å frata 30% av dem lappen, og sende ut bøter til resten av dem?

Du må jo være naiv for å tro at de ikke har kjørt for fort.

Som andre her har sagt - nå er det hakk nok i plata for meg også til at dette er interessant lenger også her....

Les og lær litt mer om romfolket du Sør - så forstår du kanskje litt mer om hva konsekvensene har blitt og blir ved å hjelpe romfolket til å holde fast ved sin levemåte.

Selv er jeg sterkt i mot utnyttelse og overgrep av barn - og finner det som sagt merkelig at ikke det også er noe som opptar deg.

Les artikkelen fra NRK samt den videoen fra BBC - som begge omhandler romfolket de senere år - og legge mindre vekt på gammel historie. For vi lever faktisk nå, og ikke for 500 år siden.....

Som andre her har sagt - nå er det hakk nok i plata for meg også til at dette er interessant lenger også her....

Les og lær litt mer om romfolket du Sør - så forstår du kanskje litt mer om hva konsekvensene har blitt og blir ved å hjelpe romfolket til å holde fast ved sin levemåte.

Selv er jeg sterkt i mot utnyttelse og overgrep av barn - og finner det som sagt merkelig at ikke det også er noe som opptar deg.

Les artikkelen fra NRK samt den videoen fra BBC - som begge omhandler romfolket de senere år - og legge mindre vekt på gammel historie. For vi lever faktisk nå, og ikke for 500 år siden.....

Og vips så uteble svaret - "tilfeldigvis" da det var snakk om å gjøre det samme med motorsyklister som du ønsker å gjøre mot romfolk.

Du er ikke den eneste med Menneskerettigheter, Goliath. Du må faktisk pent finne deg i at andre mennesker også har dem.

Annonse

Bortforklaring, bortforklaring på bortforklaring.....

''Bortforklaring, bortforklaring på bortforklaring..... – Goliath''

Jepp, det er det du kommer med.

Du linker til helt andre mennesker, og tror folk er dumme nok til å tro at det er samme mennesker som er på Årvoll.

De som lever av tigging og involverer sine barn i det.

Det er ca 2000 tiggere fra romfolket i Norge som bedriver tigging, og det er naivt å tro at ikke dette også gjelder for noen av de ca 200 på Årvoll.

Det som mer tragisk er at ikke barnevernet involverer seg sterkere - men det er vel fordi de har forsøkt tidligere, men funnet ut at de ikke makter å få gjort noe konstruktivt.

''Det er ca 2000 tiggere fra romfolket i Norge som bedriver tigging, og det er naivt å tro at ikke dette også gjelder for noen av de ca 200 på Årvoll.''

Jeg har en venninne som har en kjæreste i Romania, han er ikke av romfolk, men rumener og kan fortelle at de aller fleste av sigøynerne/romfolket er kriminelle som skjuler sin kriminalitet under tigging. De har herjet i hele Europa og er jaget fra bl.a. Frankrike og flere steder og har nå søkt tilflukt i lille, dumsnille Norge.

Telefonlinjene ned til familiene i Romania gløder og vi har nok snart resten av familiene her også. Romfolket på Årvoll har vært intervjuet på Rumensk tv og de ler rått av hvor dumsnille vi er der nede. Mange av disse lever i tilnærmet luksus 7-8 mnd i året, når de har brukt opp det de har stjålet og tigget legger de ut på en ny runde i sommerhalvåret.

''Det er ca 2000 tiggere fra romfolket i Norge som bedriver tigging, og det er naivt å tro at ikke dette også gjelder for noen av de ca 200 på Årvoll.''

Jeg har en venninne som har en kjæreste i Romania, han er ikke av romfolk, men rumener og kan fortelle at de aller fleste av sigøynerne/romfolket er kriminelle som skjuler sin kriminalitet under tigging. De har herjet i hele Europa og er jaget fra bl.a. Frankrike og flere steder og har nå søkt tilflukt i lille, dumsnille Norge.

Telefonlinjene ned til familiene i Romania gløder og vi har nok snart resten av familiene her også. Romfolket på Årvoll har vært intervjuet på Rumensk tv og de ler rått av hvor dumsnille vi er der nede. Mange av disse lever i tilnærmet luksus 7-8 mnd i året, når de har brukt opp det de har stjålet og tigget legger de ut på en ny runde i sommerhalvåret.

Ja, det er utrolig hvor mye man tjener på å pante flasker, og å tigge. Det er velkjent, faktisk.

Og å sove på asfalt, eller i et steinbrudd, gjør de nok fordi det er godt for ryggen.

I motsetning til fordommene som spres her, så har du litt fakta nedenfor:

''Romania har ført en særlig brutal politikk mot romfolket, og det er derfor mange av romfolket i Norge er rumenere, sier Bastrup.

Både Ungarn og Bulgaria har større rombefolkninger enn Romania.

– Selv om det ikke er mye, er det noe bedre i Bulgaria og Ungarn, sier han.

– Vi snakker om at barn bor i kloakksystemet i Bucurestis gater for å slippe unna politiets forfølgelser. Vi snakker om at de blir regelrett nedskutt, og sett på som et renovasjonsproblem.''

Kilde: http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.8245297

Er det slik du mener de skal utsettes for?

''Ja det blir slum uansett hvor sigøynere ferdes. Min sympati finnes ikke mer etter dagens hendelser hvor en sigøynerkvinne kastet stein etter er journalist.''

Akk, ja. Nabodama i rekkehuset mitt har ikke klipt plenen sin i sommer og roper etter barna som ferdes på _min_ tomt og _min_ trampoline.

Må nok sjekke søpla hennes og ikke minst opphavet hennes.. Samt uteboden. Det er i grunnen 1. sak på årsmøtet i Sameiget ;-)

''Hvorfor har det som skjedde andre romfolk under krigen relevans for dagens romfolk? – Mrs Doolittle''

Fordi de kan være pårørende.

Så de som andre nevner her, de har ikke pårørende? Om det som har skjedd tidligere har relevans, så gjelder det ikke bare de tingene du mener har releveas, gjør det vel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...