Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

16

• Mandolaika

15

• Goliath

3

• Mrs D

2

Mest aktive i denne tråden

Han måtte nok det også, fordi beboerne truet med å gå til søksmål.

Jeg synes ikke noe om at de blir kastet hit og dit på denne måten, nå må myndigheter på banen og finne en mer stabil løsning, enten det er å sende dem tilbake, eller finne andre løsninger i Norge. Norge har alt bidratt med MASSE penger til Romania.

Han måtte nok det også, fordi beboerne truet med å gå til søksmål.

Jeg synes ikke noe om at de blir kastet hit og dit på denne måten, nå må myndigheter på banen og finne en mer stabil løsning, enten det er å sende dem tilbake, eller finne andre løsninger i Norge. Norge har alt bidratt med MASSE penger til Romania.

I Romania lever romfolk til og med i kloakken, men Norge bør helt klart legge press på Romania for å få dem til å slutte med diskrimineringen og hatet.

I Norge bør vi gjøre som Spania. Der har de fått hus og jobb, mot at ungene går på skole.

De har Europas best integrerte romfolk, og kun 3-4% av dem er reisende.

Det er selvsagt fremdeles problemer, men det er langt bedre enn andre steder.

I Romania lever romfolk til og med i kloakken, men Norge bør helt klart legge press på Romania for å få dem til å slutte med diskrimineringen og hatet.

I Norge bør vi gjøre som Spania. Der har de fått hus og jobb, mot at ungene går på skole.

De har Europas best integrerte romfolk, og kun 3-4% av dem er reisende.

Det er selvsagt fremdeles problemer, men det er langt bedre enn andre steder.

''I Romania lever romfolk til og med i kloakken, men Norge bør helt klart legge press på Romania for å få dem til å slutte med diskrimineringen og hatet.''

Ja, noen bor sikkert i kloakken og noen i de reneste palasser. Hva med at de som bor i palassene hjelper de som bor i kloakken? Eller enda bedre, at Romania hjelper de som bor i kloakken? Norge har gitt masse penger til Romania.

''I Norge bør vi gjøre som Spania. Der har de fått hus og jobb, mot at ungene går på skole.''

Jeg er ikke enig i et slikt "bytte", det er ekstrem forskjellsbehandling. Jeg vil stille krav om at de sender ungene på skolen uten at de skal få hus og jobb for det... Skolen er gratis.

''De har Europas best integrerte romfolk, og kun 3-4% av dem er reisende.''

Jeg har ikke faktasjekket den påstanden, så jeg vil ikke svare her.

''I Romania lever romfolk til og med i kloakken, men Norge bør helt klart legge press på Romania for å få dem til å slutte med diskrimineringen og hatet.''

Ja, noen bor sikkert i kloakken og noen i de reneste palasser. Hva med at de som bor i palassene hjelper de som bor i kloakken? Eller enda bedre, at Romania hjelper de som bor i kloakken? Norge har gitt masse penger til Romania.

''I Norge bør vi gjøre som Spania. Der har de fått hus og jobb, mot at ungene går på skole.''

Jeg er ikke enig i et slikt "bytte", det er ekstrem forskjellsbehandling. Jeg vil stille krav om at de sender ungene på skolen uten at de skal få hus og jobb for det... Skolen er gratis.

''De har Europas best integrerte romfolk, og kun 3-4% av dem er reisende.''

Jeg har ikke faktasjekket den påstanden, så jeg vil ikke svare her.

Vil du ha eiendomsskatt i Romania, eller tror du bare at de ønsker å gi vekk penger?

Norske trygdemottakere får også hus og jobb (vernet eller trening eller utdanning) av staten, så det er ingen forskjellbehandling.

Ja, skolen er gratis, men det hjelper jo NULL hvis ikke foreldrene har et sted å bo i mer enn én uke av gangen.

Vil du ha eiendomsskatt i Romania, eller tror du bare at de ønsker å gi vekk penger?

Norske trygdemottakere får også hus og jobb (vernet eller trening eller utdanning) av staten, så det er ingen forskjellbehandling.

Ja, skolen er gratis, men det hjelper jo NULL hvis ikke foreldrene har et sted å bo i mer enn én uke av gangen.

''Vil du ha eiendomsskatt i Romania, eller tror du bare at de ønsker å gi vekk penger?''

Ser ingen grunn til at jeg skal behøve å ha gjort meg opp en bastant mening om dette.

''Norske trygdemottakere får også hus og jobb (vernet eller trening eller utdanning) av staten, så det er ingen forskjellbehandling.''

Har aldri hørt om noen som FÅR hus jeg. Det er i så fall nytt for meg.

''Ja, skolen er gratis, men det hjelper jo NULL hvis ikke foreldrene har et sted å bo i mer enn én uke av gangen.''

Norge sender masse penger til Romania.

Annonse

''Vil du ha eiendomsskatt i Romania, eller tror du bare at de ønsker å gi vekk penger?''

Ser ingen grunn til at jeg skal behøve å ha gjort meg opp en bastant mening om dette.

''Norske trygdemottakere får også hus og jobb (vernet eller trening eller utdanning) av staten, så det er ingen forskjellbehandling.''

Har aldri hørt om noen som FÅR hus jeg. Det er i så fall nytt for meg.

''Ja, skolen er gratis, men det hjelper jo NULL hvis ikke foreldrene har et sted å bo i mer enn én uke av gangen.''

Norge sender masse penger til Romania.

Poenget er at du forventet at de rike skulle betale. Greit nok, men det er jo skattepolitikk.

"Får" (i denne sammenheng) = offentlige betaler husleien.

Ja, Norge sender en del penger til Romania, men det er langt igjen før det er levelig der for romfolk.

Poenget er at du forventet at de rike skulle betale. Greit nok, men det er jo skattepolitikk.

"Får" (i denne sammenheng) = offentlige betaler husleien.

Ja, Norge sender en del penger til Romania, men det er langt igjen før det er levelig der for romfolk.

''Poenget er at du forventet at de rike skulle betale. Greit nok, men det er jo skattepolitikk.''

Jeg forventer ikke at bare Norge skal ordne opp i alle fall.

''"Får" (i denne sammenheng) = offentlige betaler husleien.''

Ok.

''Ja, Norge sender en del penger til Romania, men det er langt igjen før det er levelig der for romfolk.''

Norge har allerede gjort en god del i mange år og sendt masse penger, så kanskje vi skal stille noen krav til Romania eller andre EU-land. Snart er det ingen EU-land igjen til å hjelpe andre EU-land, Norge har gitt masse hjelp her også og vi har store utfordringer i eget land. Å la "alle" slippe inn her for at det etter hvert vil gå like dårlig her, er ingen løsning. Ikke vet vi hvor lenge vi kan leve på oljen heller.

Gjest zoot zoot

De FÅR vel ikke hus. Dog, *vil* sigøynere bo fast i leilighet året rundt mens barna går på skolen?

Nå er jeg dritt lei rom folka,de kan reise hjem igjen og aldri komme tilbake!!! vi behøver ikke å huse alt fra grisen og opp,æsj.

Det var en skikkelig "intelligent" kommentar. Ikke huser vi dem heller ennå, selv om jeg glatt innrømmer at jeg ikke ville likt å ha den leiren rett ved der jeg selv bor.

De FÅR vel ikke hus. Dog, *vil* sigøynere bo fast i leilighet året rundt mens barna går på skolen?

''Dog, *vil* sigøynere bo fast i leilighet året rundt mens barna går på skolen?''

Neppe.

''De FÅR vel ikke hus. Dog, *vil* sigøynere bo fast i leilighet året rundt mens barna går på skolen? – zoot zoot''

Hva mener du med "sigøynere"?

Annonse

''Poenget er at du forventet at de rike skulle betale. Greit nok, men det er jo skattepolitikk.''

Jeg forventer ikke at bare Norge skal ordne opp i alle fall.

''"Får" (i denne sammenheng) = offentlige betaler husleien.''

Ok.

''Ja, Norge sender en del penger til Romania, men det er langt igjen før det er levelig der for romfolk.''

Norge har allerede gjort en god del i mange år og sendt masse penger, så kanskje vi skal stille noen krav til Romania eller andre EU-land. Snart er det ingen EU-land igjen til å hjelpe andre EU-land, Norge har gitt masse hjelp her også og vi har store utfordringer i eget land. Å la "alle" slippe inn her for at det etter hvert vil gå like dårlig her, er ingen løsning. Ikke vet vi hvor lenge vi kan leve på oljen heller.

Oljeutvinningen vil fortsette i veldig mange år, samt gassutvinningen.

Ja, Norge og andre land bør presse Romania, men inntil det skjer så får vi se hva vi kan gjøre for å få integrert de som er her, og få dem i jobb.

zoot zoot mente sannsynligvis de samme menneskene som du mener når du skriver romfolk.

Vel, romfolk er en ekstremt heterogen gruppe. Den omfavner f. eks. mange norske romfolk (som er/var reisende), men også romfolk fra Romania - som vanligvis bor ett sted (bortsett når de må reise for få penger).

Disse to gruppene snakker også så forskjellige språk at de ikke forstår hverandre (noe zoot zoot neppe visste).

I tillegg så vet "zoot zoot" godt at man ikke kaller romfolk for sigøynere.

Oljeutvinningen vil fortsette i veldig mange år, samt gassutvinningen.

Ja, Norge og andre land bør presse Romania, men inntil det skjer så får vi se hva vi kan gjøre for å få integrert de som er her, og få dem i jobb.

''Oljeutvinningen vil fortsette i veldig mange år, samt gassutvinningen.''

"Veldig mange år" er ganske så relativt. Jeg mener vi bør ha en langsiktig mer ansvarlig politikk som tar utg.pkt. i at ovennevnte en dag vil ta slutt, Norge burde investere i andre ting.

''Ja, Norge og andre land bør presse Romania, men inntil det skjer så får vi se hva vi kan gjøre for å få integrert de som er her, og få dem i jobb.''

Jeg synes det er veldig naivt å tro at de andre landene da vil gjøre så veldig mye mer....

Vel, romfolk er en ekstremt heterogen gruppe. Den omfavner f. eks. mange norske romfolk (som er/var reisende), men også romfolk fra Romania - som vanligvis bor ett sted (bortsett når de må reise for få penger).

Disse to gruppene snakker også så forskjellige språk at de ikke forstår hverandre (noe zoot zoot neppe visste).

''Vel, romfolk er en ekstremt heterogen gruppe. Den omfavner f. eks. mange norske romfolk (som er/var reisende), men også romfolk fra Romania - som vanligvis bor ett sted (bortsett når de må reise for få penger).

Disse to gruppene snakker også så forskjellige språk at de ikke forstår hverandre (noe zoot zoot neppe visste).''

Ja, det var du som klæsjet alt sammen i én kladd uten å spesifisere noe nærmere.

''I tillegg så vet "zoot zoot" godt at man ikke kaller romfolk for sigøynere.''

Ja, det stemmer, romfolk er det som er PK å si nå ja. How rude! Same shit, different wrapping.

Gjest zoot zoot

''I tillegg så vet "zoot zoot" godt at man ikke kaller romfolk for sigøynere.''

Det er fint ord som har vært i bruk lenge. Og det er heller ikke alle som er så opptatt å være PK hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...