Gå til innhold

Alkoholikere og penger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest anonymidennesaken

Jeg har en rykende fersk sak i familien her på bordet.

Finansieringen av de edle dråpene, ble her finansisert med nydelige kort fra Santander, Bank Norwegian og en del andre finansielle instutisjoner.

Rykende fersk gusottfargede øyner, og en lever som ikke fungerer.

Så her brettes nå skjortearmene opp i slekta for å forsøke å "reparere" skadene - igjen.

Men kan som sagt velge sine venner, mens det er litt annerledes med slekta.

Gjest alle under en kam?

For noe tull, du kan ikke bare gå ut fra det...

Ok - en del er sosialklienter og bruker alt de får der som skulle gått til mat og husleie - til alko, så har vi en del uføretrygdede og andre trygdede, men tro meg

vi har en del som også jobber fullt! Min far bl.a..

hadde god jobb og tjente bra, tok seg kanskje et par pils på kvelden, men i helgene og feriene tok han skikkelig av, da var det bare sprit som gjaldt, og ja - han var alkis han og ja....

Straks han hadde fri var det frem med flaska...

Beundringsverdig at han klarte å holde på jobben.

Men men, fyren drakk og røyka, levde usunt liv,

døde av kreft... mulig det kunne vært unngått om han hadde levd et normalt, sunt liv :(

Gjest Slowda

For noe tull, du kan ikke bare gå ut fra det...

Ok - en del er sosialklienter og bruker alt de får der som skulle gått til mat og husleie - til alko, så har vi en del uføretrygdede og andre trygdede, men tro meg

vi har en del som også jobber fullt! Min far bl.a..

hadde god jobb og tjente bra, tok seg kanskje et par pils på kvelden, men i helgene og feriene tok han skikkelig av, da var det bare sprit som gjaldt, og ja - han var alkis han og ja....

Straks han hadde fri var det frem med flaska...

Beundringsverdig at han klarte å holde på jobben.

Men men, fyren drakk og røyka, levde usunt liv,

døde av kreft... mulig det kunne vært unngått om han hadde levd et normalt, sunt liv :(

Alkoholikere greier seg som regel ikke med bare et par pils om kvelden på hverdager. Er man alkoholiker må man drikke seg godt beruset hver dag.

Annonse

Gjest alle under en kam?

Alkoholikere greier seg som regel ikke med bare et par pils om kvelden på hverdager. Er man alkoholiker må man drikke seg godt beruset hver dag.

Tjah han drakk nok mer enn et par pils da...

var nok derfor han bodde vekke de dagene han

skulle på jobb, så slapp han å pendle med promille...

men han holdt seg som sagt til pils hver dag og sprit i helgene.

Eksen min ble mer og mer avhengig av pils,

det var jo så uskyldig, et par pils hver dag og full fest fredag og lørdag,

men så ble det mer og mer pils på hverdagene,

jeg kom hjem til en drita full fyr på en onsdag... moro...

og at man ikke klarer å sitte hjemme uten å ta seg en dram, da har man et problem.

Sitte alene og drikke, bruke alkohol som trøst, selvmedisinering, jeg vet ikke... men det er alkoholisme, det har ulike grader...

De fikk i alle fall abstinenser om de ikke fikk noe.

Øl var egentlig for svakt for faren min da, så de dagene var han ganske sur og grinete,

så ble han SÅ glad i helgene når han fikk dosa si...

Husker hvordan han sprang rundt i underbuksene og jodla, drita full :(

Heldigvis hadde vi en normal mor som prøvde så godt hun kunne å skjerme oss.

Burde vel egentlig dratt sin kos alle oss... jeg sliter i alle fall med senskader pga hans oppførsel.

Gjest Uroria

De er nok heller motsatt, at de fleste har jobb. Statistisk sett er det 10% på en arbeidsplass som har problemer.

''De er nok heller motsatt, at de fleste har jobb. Statistisk sett er det 10% på en arbeidsplass som har problemer''

Hvordan får du 10% til å bli "flertallet"?

Annonse

Gjest Uroria

Naboen bruker trygda, og så vidt jeg kan bedømme får han altfor mye i trygd hvis han klarer å handle såpass store mengder alkohol som han gjør i tillegg til å betale husleie, strøm osv.

Det kommer nok litt an på hvilken jobb han hadde før han ble trygdet/uføretrygdet og hvilke forsikringer han hadde.

''De er nok heller motsatt, at de fleste har jobb. Statistisk sett er det 10% på en arbeidsplass som har problemer''

Hvordan får du 10% til å bli "flertallet"?

Altså, hvis det er 10 % av alle arbeidstagere i Norge som har ett problem, så blir det svært mange totalt sett og det er vel flere i jobb enn de som ikke er i jobb? Så om det var det samme antall prosent blant trygdede så blir jo det mindre enn enn de som jobber.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...