Gå til innhold

Døgnvill

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Siden jeg kom hjem i fra USA, har jeg vært helt døgnvill. Har vært hyper på natta, malt vegger ryddet og vasket. Er lys våken nå. Er det andre som er våkne?

Skrevet

Jeg sov heldigvis kl. 04:49 ;)

Det beste midlet mot jetlag er å få masse dagslys på øynene når det er dag.

Legge seg til rett tid, selv om man ikke får sove - og gjøre det mørkt rundt seg.

Og så kan man "jukse" ved å ta 6 mg Melatonin litt før leggetid :)

Skrevet

*hehe* Du må ta hardt i og få døgnet på rett kjøl igjen. Kjæresten jobbet i USA for noen år siden, 3 mnd der og 3 mnd her og han brukte som regel en liten uke på å komme helt i vater igjen. Men da sov han overhodet ikke på dagtid (max. en liten lur, ikke i timesvis!), men presset seg til å holde seg våken til tidlig leggetid om kvelden de første dagene og da gikk det seg greit til.

Skrevet

En tommelfingerregel sier at det tar like mange dager - som antall timer i tidssone - å komme ajour igjen.

8 timer forskjell tar sånn ca 8 dager.

Jeg synes det blir mer merkbart å komme ajour ettesom jeg blir eldre.

Skrevet

Kan du komme til meg? Det hadde vært godt å stå opp til ferdigmalt hus ;-)

Gjest Uroria
Skrevet

forsøk å døgne. Etter en våken natt lar du være å legge deg før kl 19-20. Da kan du risikere å våkne veldig tidlig neste morgen, men på denne måten er det lettere å finne tilbake til riktig døgnrytme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...