Gjest Elisabeth Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Hei. Jeg er ei jente på 30år, 172cm og 112kg. Jeg har den siste tiden slitt med litt høy hvilepuls. Og fikk for en uke siden selo-zok som skulle roe ned hjerte. Jeg skulle ta 25mg. Etter jeg startet med denne medisinen så klarer jeg ikke å gjøre noe før jeg blir sliten og jeg klarer ikke å gå turer for pulsen går ikke opp.Og jeg får også trykk-press i brystet da jeg går. Jeg har heller ikke sovet på snart 6 døgn. Jeg er også veldig tungpustet da jeg er i hvile. Hvilepulsen min er nå på mellom 80 og 90. Jeg prøvde å ikke ta selo-zok en morgen, men da steg pulsen raskt til over 100. Jeg lurer på om alt dette jeg nå opplever er bivirkninger? Og om det vil gi seg? Eller om det finnes andre typer medisiner som ikke gir disse plagene? Og er det farlig å ha høy hvilepuls? (forutenom disse problemene sliter jeg med invalidiserende angst og depresjoner) Jeg har 140/90 i blodtrykk. Og har ikke for høyt stoffskifte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381776-selo-zok/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Høy hvilepuls kan være en indikasjon på stress eller dårlig kondisjon. Trening, gjerne intervalltrening, vil i de fleste tilfeller redusere pulsen. Selo-zok er et medikament som tilhører klassen betablokkere og brukes for å redusere pulsen. De finnes i styrker opptil 200 mg, så du har fått en nokså lav dose. Likevel er bivirkningene du beskriver typiske for betablokkere, så det kan hende du er følsom for disse medisinene. Det finnes noen andre typer betablokkere man kan vurdere og det kan du drøfte med legen din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381776-selo-zok/#findComment-3367462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elisabeth Løvli Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Høy hvilepuls kan være en indikasjon på stress eller dårlig kondisjon. Trening, gjerne intervalltrening, vil i de fleste tilfeller redusere pulsen. Selo-zok er et medikament som tilhører klassen betablokkere og brukes for å redusere pulsen. De finnes i styrker opptil 200 mg, så du har fått en nokså lav dose. Likevel er bivirkningene du beskriver typiske for betablokkere, så det kan hende du er følsom for disse medisinene. Det finnes noen andre typer betablokkere man kan vurdere og det kan du drøfte med legen din. Okay, jeg skjønner alt dette. Men det jeg lurer på, er om høy hvilepuls er farlig i min alder? I og med at jeg er overvektig i tillegg. Må nevne at jeg har gått ned ca 20 kg de siste månedene, men ikke med fysisk aktivitet. Og bør jeg presse meg selv fysisk når jeg går på selo-zok? I og med at jeg har så smerter-trykk i brystet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381776-selo-zok/#findComment-3367722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.