Gjest Kvinne Skrevet 5. november 2001 Del Skrevet 5. november 2001 Hei. Jeg har alltid hatt lav pulsfrekvens, ca. 50, har målt til 48 på dagtid (stillesittende). Jeg trener ikke, jeg er 41 år og meget makelig anlagt. Jeg skrev et innlegg her tidl. uten særlig respons, men nå har begge mine brødre hatt hjertebesvær, den eldste infarkt, den yngste får pacemaker i "50 års-presang" i år, og jeg begynner å bli litt mer mistenksom enn før. Det hersker åpenbart litt uenighet om ved hvilken frekvens det kan kalles bradykardi, har lest helt opp til men jeg har ikke planlagt å vente med ev. igangsetting av noe til jeg ev. "ligger der". Det har falt meg inn den senere tid at det kanskje er nettopp dette "noe" som er årsak til at jeg er så makelig anlagt, jeg orker sjelden anstrenge meg mer enn nødvendig, mer er et ork enn for andre, og jeg har alltid hatt et unaturlig behov for søvn. Jeg er slett ikke overnervøs, men denne gang håper jeg på et ordentlig svar, ev. vedr. hva jeg bør gjøre. BT skal visstnok være normalt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38179-bradykardi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
briv Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Hei! Bradycardi som sykdom er vel når hjertet går langt under 60, jeg har hørt ned mot 25, og hvor man da ikke orker noe. Hadde ca. 50 i hvilepuls som 20-åring (mann), men den er nå omkring 40, har en gang målt 35. Er ikke syk, selv om legen skrev bradycardi på kortet mitt. Løperen Ron Clark hadde 28 da han var i verdenseliten. Det at du er slapp og vil sove mye kan gå over hvis du begynner å bevege deg mer. Start med lange gåturer annen hver dag. I helgene gjerne 5-6 timer, til fots eller på "bortoverski". Spis lite. Sky brus etc. Etter noen måneder kommer musklene og stoffskiftet og du blir et nytt menneske, kvikk, slank, med overskudd og humør. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38179-bradykardi/#findComment-157918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Hei! Bradycardi som sykdom er vel når hjertet går langt under 60, jeg har hørt ned mot 25, og hvor man da ikke orker noe. Hadde ca. 50 i hvilepuls som 20-åring (mann), men den er nå omkring 40, har en gang målt 35. Er ikke syk, selv om legen skrev bradycardi på kortet mitt. Løperen Ron Clark hadde 28 da han var i verdenseliten. Det at du er slapp og vil sove mye kan gå over hvis du begynner å bevege deg mer. Start med lange gåturer annen hver dag. I helgene gjerne 5-6 timer, til fots eller på "bortoverski". Spis lite. Sky brus etc. Etter noen måneder kommer musklene og stoffskiftet og du blir et nytt menneske, kvikk, slank, med overskudd og humør. Lykke til! Kommentar til "briv", som tydelig har vært aktiv idag. Her er du på tynn is og bør være svømmedyktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38179-bradykardi/#findComment-159090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.