Gå til innhold

Kvise på øyets nedre våtkant!


Gjest hvem kan jeg spørre

Anbefalte innlegg

Gjest hvem kan jeg spørre

Jeg har fått en mini-kvise (likner ihvertfall på det) på nederste "våtkant" under øyet. Det er kjempeekkelt, og ser også rart ut. To ganger har jeg klart å få den vekk ved å vaske over den med en våt klut slik at den slites vekk. Men nå er den kommet for tredje gang på tre uker.

Jeg tør ikke ta pyrisept el.likn på, pga øyet. Men vet heller ikke hva annet jeg skal ta.

Hva i all verden skal jeg gjøre? Hvorfor har jeg fått en slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Har hørt om lignende tilfeller; det kan være en betennelse, som bør behandles med en kortisonsalve du får på resept fra lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tråstarter

Har hørt om lignende tilfeller; det kan være en betennelse, som bør behandles med en kortisonsalve du får på resept fra lege.

Ok. Så da må jeg altså få time hos fastlegen for å bli kvitt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tante Navn

Nei sti er det ikke, det har jeg hatt før og det er veldig annerledes. Sti er mye mer sviende og ubehagelig. Denne her kvisen kjenner jeg ikke i det hele tatt, det bare ser så ekkelt ut.

Da et det tid for et legebesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ok. Så da må jeg altså få time hos fastlegen for å bli kvitt den?

Time hos lege, ja...fastlege er vel ikke nødvendig.

Eldstedatra mi var plaget med slike "kviser" på våtkanten på øynene da hun var liten. Hun har svært tette øyevipper, så det ga grobunn for bakterier. En gang ble alle "kvisene" stukket opp under narkose (samtidig som hun var i narkose av andre årsaker). Hun er nå femten og har heldigvis unngått slike kviser i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time hos lege, ja...fastlege er vel ikke nødvendig.

Eldstedatra mi var plaget med slike "kviser" på våtkanten på øynene da hun var liten. Hun har svært tette øyevipper, så det ga grobunn for bakterier. En gang ble alle "kvisene" stukket opp under narkose (samtidig som hun var i narkose av andre årsaker). Hun er nå femten og har heldigvis unngått slike kviser i ettertid.

Sånn har jeg hatt også, og da pirket jeg den kort og greit bort med en (rengjort) negl. For meg var da problemet løst. Har vel skjedd totalt en 3-4 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Sånn har jeg hatt også, og da pirket jeg den kort og greit bort med en (rengjort) negl. For meg var da problemet løst. Har vel skjedd totalt en 3-4 ganger.

Det kunne vi også gjort med datra, men hun var såpass liten at det ikke gikk.... Hadde hun vært eldre hadde vi selvsagt sluppet å gjøre dette i narkose (hun tok ikke narkose pga dette altså):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne vi også gjort med datra, men hun var såpass liten at det ikke gikk.... Hadde hun vært eldre hadde vi selvsagt sluppet å gjøre dette i narkose (hun tok ikke narkose pga dette altså):)

Full forståelse for det altså. Ikke alt som funker på samme måte med små barn. Begge mine barn fikk narkose da de tok tynntarmsbiopsi som 2 og 5 åringer, mens jeg selv fikk slange ned gjennom halsen som 15 åring uten noen form for "lindring". Regner dog med at tråstarter klarer seg uten narkose for "øyekvisen" sin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Full forståelse for det altså. Ikke alt som funker på samme måte med små barn. Begge mine barn fikk narkose da de tok tynntarmsbiopsi som 2 og 5 åringer, mens jeg selv fikk slange ned gjennom halsen som 15 åring uten noen form for "lindring". Regner dog med at tråstarter klarer seg uten narkose for "øyekvisen" sin :-)

Litt drastisk med narkose for dette, ja ;) Vi pleide å rense opp øynene til datra når hun sov tungt... eneste muligheten til å få tatt dem før de vokste seg for store...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...