Gjest zandra Skrevet 6. november 2001 Skrevet 6. november 2001 jeg er en ung jente på atten år. jeg har fått diagnosen urinsyregikt. det er en sykdom som gjør meg veldig syk med store smerter. jeg går på skole,men vil antaglig miste plassen pga fravær ved sykdommen. det jeg er redd for er at jeg kan bli sykmeldt i perioder eller på heltid,hvor jeg ikke får jobbet eller gått på skole. det jeg lurer på er om jeg her noen trygde rettigheter og hvilke..er redd for å bli økonomisk ruinert. . 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 7. november 2001 Skrevet 7. november 2001 Du vil sannsynligvis ha rett på sykestipend fra Lånekassen. Regjeringen har foreslått at studenter med alvorlige sykdommer skal få rehab.penger fra folketrygden etter 5 mndr (tilsvarende tiden med sykestipend), og ikke etter 1 år som nå. Jeg regner med denne går gjennom i Stortinget, men følg med utover høsten på www.stortinget.no 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.