Gå til innhold

ung og ufør

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er en ung jente på atten år. jeg har fått diagnosen urinsyregikt. det er en sykdom som gjør meg veldig syk med store smerter. jeg går på skole,men vil antaglig miste plassen pga fravær ved sykdommen. det jeg er redd for er at jeg kan bli sykmeldt i perioder eller på heltid,hvor jeg ikke får jobbet eller gått på skole. det jeg lurer på er om jeg her noen trygde rettigheter og hvilke..er redd for å bli økonomisk ruinert. .

Fortsetter under...

Irene Grøneng
Skrevet

Du vil sannsynligvis ha rett på sykestipend fra Lånekassen.

Regjeringen har foreslått at studenter med alvorlige sykdommer skal få rehab.penger fra folketrygden etter 5 mndr (tilsvarende tiden med sykestipend), og ikke etter 1 år som nå. Jeg regner med denne går gjennom i Stortinget, men følg med utover høsten på www.stortinget.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...