Gå til innhold

attføring

Anbefalte innlegg

Gjest optimisten
Skrevet

Hei

har et avbrutt attføringsopplegg bak meg hvor jeg ikke fullførte noen fag. Begynte så på nye studier med lånekassen som gikk skeis siden jeg ble verre enn det jeg var i utgangspunktet

Tror du legen vet om hvilke rettigheteer jeg har og hva jeg kan få. Faren min er trygdet og og forsørge en voksen datter ville kanskje bli litt vanskelig.

Er nå for syk til å jobbe , for syk til å studere. Håper selvfølgelig ¨på en behandling som vil gjøre meg i stand og frisk nok til skole igjen.

Hva vil jeg ha rett på

rehabpenger , sykepenger (har ikke jobbet) , eller kanskje attføring igjen?

uansett vil jeg ikke kunne jobbe/studere enda.

Fortsetter under...

Irene Grøneng
Skrevet

Du bør aller først snakke med legen din. Er du for syk til å jobbe/studere, så bør han kanskje sykmelde deg slik at du får rehab.penger.

Det er IKKE noe lurt å bryte av et attf.opplegg uten å snakke med Aetat, så det er neste bud. Da får du sannsynligvis attf.penger en periode mens saken overføres til TK for vurdering av rehab.penger. Når du så blir frisk(ere) kan du igjen gå tilbake til aetat uten å tape rettigheter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...