Gå til innhold

Seriøst: hva hjelper mot snorking?


Axcia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tommelisa

Ser at du blir anbefalt snorkeoperasjon litt lenger ned i diskusjonen. Jeg vil kort fortelle at var jeg deg, ville jeg ha vurdert andre løsninger først. Og ta snorkeoperasjon som siste utvei. Og selv da bør du vite hva du går til.

Snorkeoperasjon er ikke alltid en løsning. Mannen min har snorkeoperert seg to ganger, og han snorker like mye. Det er en veldig smertefull operasjon. d.v.s i tiden etterpå. Han hadde begge gangene store smerter i flere uker etterpå. Og nå nesten ett år etterpå går han rundt og føler at han konstant har en lodott i halsen p.g.a arrene.

Så jeg ville ha prøvd mye annet før jeg foretok en slik. Legene advarer også mot dette før operasjon. Det er langt fra alle som blir bra. Noen blir helt bra, noen bedre, og atter andre blir ikke bra i det hele tatt. Noen får bedring med det samme, men to-tre mnd etterpå snorker de like ikke igjen.

Etter å ha sett ham og snakket med flere andre som har gjort dette inngrepet hadde jeg nok gått noen runder med meg selv før jeg bestemte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommelisa

Ser at du blir anbefalt snorkeoperasjon litt lenger ned i diskusjonen. Jeg vil kort fortelle at var jeg deg, ville jeg ha vurdert andre løsninger først. Og ta snorkeoperasjon som siste utvei. Og selv da bør du vite hva du går til.

Snorkeoperasjon er ikke alltid en løsning. Mannen min har snorkeoperert seg to ganger, og han snorker like mye. Det er en veldig smertefull operasjon. d.v.s i tiden etterpå. Han hadde begge gangene store smerter i flere uker etterpå. Og nå nesten ett år etterpå går han rundt og føler at han konstant har en lodott i halsen p.g.a arrene.

Så jeg ville ha prøvd mye annet før jeg foretok en slik. Legene advarer også mot dette før operasjon. Det er langt fra alle som blir bra. Noen blir helt bra, noen bedre, og atter andre blir ikke bra i det hele tatt. Noen får bedring med det samme, men to-tre mnd etterpå snorker de like ikke igjen.

Etter å ha sett ham og snakket med flere andre som har gjort dette inngrepet hadde jeg nok gått noen runder med meg selv før jeg bestemte meg.

Snorker de like ille igjen, skulle det stå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du blir anbefalt snorkeoperasjon litt lenger ned i diskusjonen. Jeg vil kort fortelle at var jeg deg, ville jeg ha vurdert andre løsninger først. Og ta snorkeoperasjon som siste utvei. Og selv da bør du vite hva du går til.

Snorkeoperasjon er ikke alltid en løsning. Mannen min har snorkeoperert seg to ganger, og han snorker like mye. Det er en veldig smertefull operasjon. d.v.s i tiden etterpå. Han hadde begge gangene store smerter i flere uker etterpå. Og nå nesten ett år etterpå går han rundt og føler at han konstant har en lodott i halsen p.g.a arrene.

Så jeg ville ha prøvd mye annet før jeg foretok en slik. Legene advarer også mot dette før operasjon. Det er langt fra alle som blir bra. Noen blir helt bra, noen bedre, og atter andre blir ikke bra i det hele tatt. Noen får bedring med det samme, men to-tre mnd etterpå snorker de like ikke igjen.

Etter å ha sett ham og snakket med flere andre som har gjort dette inngrepet hadde jeg nok gått noen runder med meg selv før jeg bestemte meg.

Takk for at du delte disse erfaringene! Er det mandlene som tas, eller polypper i en slik operasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommelisa

Takk for at du delte disse erfaringene! Er det mandlene som tas, eller polypper i en slik operasjon?

Det er jeg ikke sikker på. Tror det varierer, alt ettersom hvor store de er, men de tok mandlene på mannen min når de opererte ham første gangen. Han gikk ned mange kg husker jeg. Havrevelling til morgen middag og kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Insomniana

Takk for at du delte disse erfaringene! Er det mandlene som tas, eller polypper i en slik operasjon?

''Er det mandlene som tas, eller polypper i en slik operasjon?''

Har hørt det faktisk er en slags fettfjerning rundt drøvelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderen

Takk for at du delte disse erfaringene! Er det mandlene som tas, eller polypper i en slik operasjon?

Hverken mandlene eller polyppene. Det er den bløte ganen som opereres. Her er en fin artikkel. Den sier også litt om bivirkninger.

http://www.fanamedisinske.no/oere-nese-hals/snorking/

Når det gjelder datteren din, så er det viktig at du får utredet henne. Har hun store mandler, så kan det hemme henne også på dagtid. Blir hun lett anpusten og må ta pauser når hun er aktiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...