Gå til innhold

Sykemelding- hvem betaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som vikar for Manpower og har gjort det siden 1. oktober. Jeg får vite fra uke til uke om jeg får fortsette i den jobben jeg har nå. Jobber i et prosjekt så det er ingen som vet nøyaktig hvor lang tid jobben vil ta. Jeg skal ut i permisjon fra uke 50.

Nå har jeg fått bekkenløsning og har store problemer med å sitte. Hvis jeg skulle bli sykemeldt må jeg da dekke de 14 første dagene selv? Mener å ha lest et sted at når du ikke vet varigheten av jobben og bare vet at du har jobb ut uken har ikke vikarbyrået plikt til å betale. Det er jo ellers arbeidsgiver som betaler de første 14 dagene.

På forhånd takk !

Hilsen Nanett

Fortsetter under...

Irene Grøneng
Skrevet

så vidt jeg kan skjønne er du arbeidstaker i kortvarige engasjement via ManPower og ikke oppdragstaker. Dette skal fremgå av avtalen med MP.

Hva de da er forpliktet til kommer an på hvor mye og hvor lenge og hvor regelmessig du har hatt arbeid. Dersom du har hatt mange korte engasjement slik at du tilsammen har vert mer eller mindre sammenhengende ansatt vil jeg tro de er forpliktet til å betale hele arbeidsgiverperioden.

Generelt: Hvis man har rett på SP men arbeidsgver ikke er forpliktet - eller er forpliktet men ikke betaler likevel - kan du kreve at TK betaler og eventuelt krever sitt tilgodehavende tilbake fra arbeidsgiver slik at saken ikke blir en sak mellom deg og arbg men mellom TK og arbg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...