Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med resturin og en blære som ikke gir beskjed om at den er full. (er av hunkjønn)

Jeg er øm og har litt vond i blæren i 3 dager nå. Det blir bedre når jeg har tisset men det blir aldri helt borte. Urinstix og uricult er negativ så det er ikke urinveisinfeksjon. Selv om jeg trodde det var det.

Hva kan det være - og er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli bedre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38281-%C3%B8m-bl%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye resturin har du? Dersom det er mye i blæren, kan det være ubehagelig. Har du resturin over 100 ml tilstadighet, kan det være at du bør kateterisere deg selv. Dette bør du snakke med din lege om

Når jeg kartla hva jeg tisset over 2 dager hadde jeg 400 ml en gang og 100 ml 2 dager på samme dag.

Da brukte jeg ikke kateter for å sjekke - men tisset igjen rett etterpå og målte dette.

men kan blæren føles øm bare pga at den ikke blir helt tom?

Eller kan ømheten skyldes at jeg kan ha 800 ml i blæren ofte før jeg kjenner at jeg må tisse? og at blæren derfor blir overstrekt og at det er dette om gjør vondt etterpå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38281-%C3%B8m-bl%C3%A6re/#findComment-144982
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...