Gå til innhold

Madelenemie :)


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så fint å lese :-)

Ser ut til at foreldrene hennes har funnet nøkkelen:

''– Pernille fikk et annet liv da vi sluttet å oppdra henne, sier han.

– I stedet for å kjefte, forklarte vi henne hvorfor han eller hun på skolen ble sint.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese :-)

Ser ut til at foreldrene hennes har funnet nøkkelen:

''– Pernille fikk et annet liv da vi sluttet å oppdra henne, sier han.

– I stedet for å kjefte, forklarte vi henne hvorfor han eller hun på skolen ble sint.''

Ja, denne måtte jeg tenke endel på selv også....... Kanskje ikke så dum å bruke på egne unger... samtidig kan man ikke bruke som "sovepute" at man skal "slutte å oppdra ungene", så her gjelder det nok å vite hva man bør gjøre istedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monicaen

Så fint å lese :-)

Ser ut til at foreldrene hennes har funnet nøkkelen:

''– Pernille fikk et annet liv da vi sluttet å oppdra henne, sier han.

– I stedet for å kjefte, forklarte vi henne hvorfor han eller hun på skolen ble sint.''

Jeg reagerte veldig på akkurat den kommentaren der. Tror han at å oppdra er det samme som å kjefte? Jeg kjefter så godt som aldri på mine barn, men jeg oppdrar dem jo! Å oppdra er nettopp å forklare barn hvordan de skal eller ikke skal oppføre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese :-)

Ser ut til at foreldrene hennes har funnet nøkkelen:

''– Pernille fikk et annet liv da vi sluttet å oppdra henne, sier han.

– I stedet for å kjefte, forklarte vi henne hvorfor han eller hun på skolen ble sint.''

Betyr ikke det å oppdra og snakke med ungene, det betyr da virkelig ikke å kjefte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, denne måtte jeg tenke endel på selv også....... Kanskje ikke så dum å bruke på egne unger... samtidig kan man ikke bruke som "sovepute" at man skal "slutte å oppdra ungene", så her gjelder det nok å vite hva man bør gjøre istedet ;)

Ja, jeg mente bare nøkkelen for den konkrete situasjonen disse foreldrene er i. Med et barn med Asperger som er avhengig av forklaring av andres reaksjoner for å forstå menneskene rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betyr ikke det å oppdra og snakke med ungene, det betyr da virkelig ikke å kjefte.

OK, jeg burde utelatt det første sitatet, da blir det slik:

''– I stedet for å kjefte, forklarte vi henne hvorfor han eller hun på skolen ble sint.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte veldig på akkurat den kommentaren der. Tror han at å oppdra er det samme som å kjefte? Jeg kjefter så godt som aldri på mine barn, men jeg oppdrar dem jo! Å oppdra er nettopp å forklare barn hvordan de skal eller ikke skal oppføre seg.

''Jeg reagerte veldig på akkurat den kommentaren der. Tror han at å oppdra er det samme som å kjefte?''

Jeg tror det bare er en talemåte. Konkret er det nok bare det siste sitatet vi trenger å forholde oss til:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mente bare nøkkelen for den konkrete situasjonen disse foreldrene er i. Med et barn med Asperger som er avhengig av forklaring av andres reaksjoner for å forstå menneskene rundt seg.

Nettopp! Veldig greit å tenke over dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei jeg hadde ikke sette den :)

Takk det var en fin historie.

Det viser hvor viktig det er med tidlig hjelp, heldigvis at mine barn får det, de er også lykkelige, jeg tror man blir lykkelig når man får dyrke sine interesser og vet hvorfor man bare er bittelitt annerledes enn andre :)

Jeg er enig med henne, jeg vil heller ikke leve et liv på trygd, det er greit at andre gjør det, i blant tenker jeg at så mye som jeg til tider sliter så hvem er det godt for, men det er den drivkraften i en da, både etter å utrette noe, klare seg selv, være et forbilde, alt for mye til å nevne nå, midt opp i årets hermetisering :)

Selv kjenner jeg også en jente i gruppen min som fikk diagnosen da hun var ca 5 år og hun har også klart seg veldig bra, hun har fått MYE hjelp sa hun. Hun er også 100 % yrkesaktiv og vil gifte seg å få barn. Hun spurte meg en del ting for hun tenker jo på arvelighet, og den er jo der.

Jenta i artikkelen hadde jo bror med autisme, og man ser det jo slik i visse familier, vi har jo selv flere barn med asperger, men de fungerer langt bedre enn jeg gjorde, men der spiller vel et trygt oppvekstmiljø, stabilitet, og tidlig diagnose og hjelp også inn :)

Så takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese :-)

Ser ut til at foreldrene hennes har funnet nøkkelen:

''– Pernille fikk et annet liv da vi sluttet å oppdra henne, sier han.

– I stedet for å kjefte, forklarte vi henne hvorfor han eller hun på skolen ble sint.''

Hei!

Ja jeg leste det og jeg blir så glad inni meg når jeg leser om slike fine foreldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese :-)

Ser ut til at foreldrene hennes har funnet nøkkelen:

''– Pernille fikk et annet liv da vi sluttet å oppdra henne, sier han.

– I stedet for å kjefte, forklarte vi henne hvorfor han eller hun på skolen ble sint.''

Hei!

Min mann er feks en god og stort sett rolig far, men på barn med asperger som gjør AKKURAT det du sier, så kan det iblant sprekke!

For det var mye min mann syns de BURDE forstå eller/det var nok litt vrangvilje osv (ja det har han vel tenkt om meg også :) for han har sagt, "jamen det vet du vel!" med meget høy stemme.

Og nettopp om ting jeg ikke viste. Før jeg fikk diagnosen følte jeg meg dum, prøvde kanskje late som at skjønte, etter at jeg fikk diagnosen ble alt lettere, da skjønte jo mannen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei jeg hadde ikke sette den :)

Takk det var en fin historie.

Det viser hvor viktig det er med tidlig hjelp, heldigvis at mine barn får det, de er også lykkelige, jeg tror man blir lykkelig når man får dyrke sine interesser og vet hvorfor man bare er bittelitt annerledes enn andre :)

Jeg er enig med henne, jeg vil heller ikke leve et liv på trygd, det er greit at andre gjør det, i blant tenker jeg at så mye som jeg til tider sliter så hvem er det godt for, men det er den drivkraften i en da, både etter å utrette noe, klare seg selv, være et forbilde, alt for mye til å nevne nå, midt opp i årets hermetisering :)

Selv kjenner jeg også en jente i gruppen min som fikk diagnosen da hun var ca 5 år og hun har også klart seg veldig bra, hun har fått MYE hjelp sa hun. Hun er også 100 % yrkesaktiv og vil gifte seg å få barn. Hun spurte meg en del ting for hun tenker jo på arvelighet, og den er jo der.

Jenta i artikkelen hadde jo bror med autisme, og man ser det jo slik i visse familier, vi har jo selv flere barn med asperger, men de fungerer langt bedre enn jeg gjorde, men der spiller vel et trygt oppvekstmiljø, stabilitet, og tidlig diagnose og hjelp også inn :)

Så takk :)

Iallefall inspirerende å lytte til de som selv har asperger og se hva de tenker om egen situasjon (selvsagt ulikt fra person til person, samme som for oss som er døve). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iallefall inspirerende å lytte til de som selv har asperger og se hva de tenker om egen situasjon (selvsagt ulikt fra person til person, samme som for oss som er døve). :)

Hei!

Men jeg syns pappen virker rar, ja pga av det han sier, men sikkert har han selv asperger syndrom, det ser litt sånn ut.

Man kan si litt rare ting når man har asperger for man tenker ikke alltid på hvordan andre oppfatter det en sier.

Som at jeg nå kom på at det jo er merkelig å si det med at de sluttet å oppdra sin datter, snakket om kjefting? merkelig, jeg tror han har asperger syndrom, det er jo arvelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Men jeg syns pappen virker rar, ja pga av det han sier, men sikkert har han selv asperger syndrom, det ser litt sånn ut.

Man kan si litt rare ting når man har asperger for man tenker ikke alltid på hvordan andre oppfatter det en sier.

Som at jeg nå kom på at det jo er merkelig å si det med at de sluttet å oppdra sin datter, snakket om kjefting? merkelig, jeg tror han har asperger syndrom, det er jo arvelig.

Jeg tror ikke han har asperger - det er heller det at avisen har skrevet ting tatt ut av sin sammenheng. Det er veldig typisk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...