Gå til innhold

Skal jeg slutte med seroquel'?


Gjest bølger

Anbefalte innlegg

Unnskyld at jeg maser, men holder på å bli sprø nå. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Svelger spytt hele dagen og er sår i munnen. Vurderer å slutte med seroquelen, men jeg har hatt en periode jeg både har sovet godt på natten og holdt meg våken på dagen etter at jeg begynte på den, så jeg har ikke lyst til å slutte heller. Bruker 50mg, kan jeg eventuelt bare slutte rett av?

Det er noe dritt med hele medisineringen. Den som bare kunne kutte ut alt.

Hadde tenkt å ikke skrive mer. Er bare så usikker på hva jeg skal gjøre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære bølger,

om jeg var deg ville jeg tatt kontakt med vedkommende som har gitt deg medisinene. Jeg antar at du da får en begrunnelse for hvorfor akkurat disse pillene ble valgt, og en redegjørelse for evt andre medisiner du alternativt kan ta.

*klem til deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, du skal ikke slutte. Medisinendring skal ikke være et ukentlig tema. For deg er hovedpoenget STABILITET - også i medisineringen.

Ja, du skal drøfte dette med din psykiater/lege under en personlig konsultasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig. Nå får du kanskje svar fra legen, men jeg vil tro du kan slutte med en gang, når du går på en så liten dose.

Beklager, nå svarte jeg helt motstridende legen.

*minne meg selv på å ikke svare på medisinspørsmål*

Uansett, lykke til Bølger:-) Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære bølger,

om jeg var deg ville jeg tatt kontakt med vedkommende som har gitt deg medisinene. Jeg antar at du da får en begrunnelse for hvorfor akkurat disse pillene ble valgt, og en redegjørelse for evt andre medisiner du alternativt kan ta.

*klem til deg*

Jeg valgte disse pillene selv for å sove bedre på natten og kunne holde meg våken på dagen. Tror ikke det er noe alternativ, så jeg må bare velge. Sov ikke skikkelig på natten på grunn av wellbutrinen, wellbutrinen ble valgt for jeg var så trett på dagen. Så det ene drar det andre med seg. Har lyst til å fungere uten medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg valgte disse pillene selv for å sove bedre på natten og kunne holde meg våken på dagen. Tror ikke det er noe alternativ, så jeg må bare velge. Sov ikke skikkelig på natten på grunn av wellbutrinen, wellbutrinen ble valgt for jeg var så trett på dagen. Så det ene drar det andre med seg. Har lyst til å fungere uten medisiner.

''Har lyst til å fungere uten medisiner.''

Jeg har lyst til å være 40 år til evig tid og at vinteren blir 3 mnd kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Har lyst til å fungere uten medisiner.''

Jeg har lyst til å være 40 år til evig tid og at vinteren blir 3 mnd kortere.

Ikke vits å være sarkastisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte disse pillene selv for å sove bedre på natten og kunne holde meg våken på dagen. Tror ikke det er noe alternativ, så jeg må bare velge. Sov ikke skikkelig på natten på grunn av wellbutrinen, wellbutrinen ble valgt for jeg var så trett på dagen. Så det ene drar det andre med seg. Har lyst til å fungere uten medisiner.

Skjønner at dette oppleves vanskelig, men jeg holder likevel på at du må rette spørsmålene dine til vedkommende som har gitt deg medisinene, og inntil da ta den dosen du er foreskrevet.

Til det siste du skriver i forhold til å ha lyst til å leve uten medisiner har jeg lyst til å si det samme som jeg har sagt til Madelenemie - forson deg med med deg sel, og tenk heller at du har det bedre med medisiner enn å bruke masse energi på å ønske at det hadde vært annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du skal ikke slutte. Medisinendring skal ikke være et ukentlig tema. For deg er hovedpoenget STABILITET - også i medisineringen.

Ja, du skal drøfte dette med din psykiater/lege under en personlig konsultasjon.

Ja jeg trenger vel stabilitet. Er bare så frustrert og nedfor nå. Vil slutte med alt. Wellbutrinen ble valgt på grunn av tretthet på dagen, men på grunn av den får jeg ikke skikkelig søvn på natten og ble dermed trettere på dagtid. Så da valgte jeg seroquelen for å sovne på natten , med den bivirkning som følgte med den. De ene medisinene drar de andre med seg. Føler meg fanget i et medisinsk nett. Men redselen for å bli dårligere igjen får meg vel til å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Har lyst til å fungere uten medisiner.''

Jeg har lyst til å være 40 år til evig tid og at vinteren blir 3 mnd kortere.

Forstår du ikke at vi av og til får mer enn nok av medisiner og dets bivirkninger. Selv om jeg får lyst til å kutte ut medisinene, så har jeg likevel ikke gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår du ikke at vi av og til får mer enn nok av medisiner og dets bivirkninger. Selv om jeg får lyst til å kutte ut medisinene, så har jeg likevel ikke gjort det.

Jeg forstår deg i hvert fall. Jeg blir også lei av å ta medisinene mine 2 ganger i døgnet. Jeg har ikke bivirkninger bortsett fra at jeg har et unormalt stort søvnbehov. Nå har jeg angst også og når den er konstant er den veldig slitsom. Det er utmattende å være psyk, men det forstår vel kun vi som er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår deg i hvert fall. Jeg blir også lei av å ta medisinene mine 2 ganger i døgnet. Jeg har ikke bivirkninger bortsett fra at jeg har et unormalt stort søvnbehov. Nå har jeg angst også og når den er konstant er den veldig slitsom. Det er utmattende å være psyk, men det forstår vel kun vi som er det

Jeg har gode rutiner på å ta de, så det går greit, men nå er jeg frustrert over bivirkninger. Tenker også på om de har forandrer meg som person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår du ikke at vi av og til får mer enn nok av medisiner og dets bivirkninger. Selv om jeg får lyst til å kutte ut medisinene, så har jeg likevel ikke gjort det.

Han forstår det skrev han en gang, at alle ville gjøre ting selv om det ikke var fonuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Forstår du ikke at vi av og til får mer enn nok av medisiner og dets bivirkninger. Selv om jeg får lyst til å kutte ut medisinene, så har jeg likevel ikke gjort det.

Det forstår jeg meget godt.

For din egen del bør du ikke bruke for mye energi på det som ikke kan endres. Derfor forrige innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...