Gjest Ligness Skrevet 10. september 2012 Skrevet 10. september 2012 Hei Har fått innkalling til poliklinikk og psyk.sykepleier. Planen er å få meg testet for å sjekke hva som egentlig er i veien med meg. Kan en psyk.sykepleier utføre disse testene? Lurer også på om en psyk.sykepleier har nok faglig bakgrunn til å behandle personlighetsforstyrrelser? (Fikk bekreftet dette for mange år siden, husker bare ikke hvilken) 0 Siter
rose23 Skrevet 10. september 2012 Skrevet 10. september 2012 Utredningen er standarmetoder som hun sikkert kan :-) 0 Siter
Gjest Splstudenten Skrevet 10. september 2012 Skrevet 10. september 2012 Jeg er sykepleier og holder på å ta videreutdanning i psykiatri nå. Jeg mener personlig at vi ikke er kompetente til å diagnostisere og behandle personlighetsforstyrrelser. Dette er kanskje noen av de mest kompliserte psykiatriske diagnosene vi har og synes dette blir lite vektlagt i den obligatoriske undervisningen. Men det betyr ikke at din psykiatriske sykepleier ikke er kompetent nok. Vi vet jo ikke hvilket kurser hun har tatt og kanskje enda viktigere, hvilken erfaring hun har! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. september 2012 Skrevet 10. september 2012 Å være psyk. sykepleier kvalifiserer i seg selv verken til å diagnostisere eller til å behandle personlighetsforstyrrelser. En del psyk.sykepleiere har tatt videreutdanning som gjør dem kvalifisert for dette. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.