Gå til innhold

Bør jeg sykmelde meg?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært arbeidsledig noen uker. Jeg har prolaps som har vært verre og bedre i perioder gjennom hele livet, de siste dagene har det vært såpass ille at jeg ikke kan forestille meg å begynne å jobbe igjen. Hva gjør man i en slik situasjon? Kan jeg sykmeldes, og vil det lønne seg.., eller fortsetter jeg bare med dagpengene i håp om å bli bedre? Og hvilke treningsmetoder er best for prolaps? Akkurat nå greier jeg ikke en eneste situps, som jeg har hørt skal være fint for å styrke både mage og ryggmuskler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38386-b%C3%B8r-jeg-sykmelde-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Hei!

Jeg vet dessverre ikke hva som lønner seg, men kan man ikke utføre en jobb pga. sykdom er det vel mest riktig med en sykemelding. I doktor online's forum om trygdespørsmål kan du få et skikkelig svar fra en trygdekonsulent.

Når du er så dårlig av prolapset, er det viktig at blir skikkelig fulgt opp av helsepersonell med spesialkompetanse. Det kan f.eks. være en fysioterapeut, kiropraktor, ortoped el. spesialist i fysikalsk medisin. Evt. kan du få henvisning videre fra fastlegen din.

Mvh

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Vedrørende sykemelding foreslår jeg at du framlegger spørsmålet for tidligere trygdekonsulent Irene Grøneng i Doktor Onlines forum om trygdemedisin.

Ved prolaps er generell mosjon bra. I tillegg kan det lønne seg å styrke mage-, rygg- og lårmusklene. Jeg foreslår at du snakker med legen din om han kan henvise deg til en fysioterapeut slik at du kan få veiledning i hvordan du bør trene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...