Kila Skrevet 7. september 2000 Skrevet 7. september 2000 Hei! Jeg har vært til behandling på en klinikk, og har lyst til å se journalen min derfra, bla. fordi jeg vurderer å benytte et annet legesenter, og lurer på hva de egentlig fant ut. Er det helt greit å be om sin egen journal - eller kan de nekte det??? På forhånd takk! 0 Siter
Gjest JaniceB Skrevet 7. september 2000 Skrevet 7. september 2000 Be skriftlig om at en kopi av journalen din blir overført til din nye lege. 0 Siter
Kila Skrevet 7. september 2000 Forfatter Skrevet 7. september 2000 JaniceB skrev (På 7.9.2000 den 10.36): Be skriftlig om at en kopi av journalen din blir overført til din nye lege. Takk for svar! Jeg har lyst til å se den selv også. Vurderer å prøve leger i utlandet, og da kan det være kjekt.... 0 Siter
Gjest Paal Sand,lege. Skrevet 7. september 2000 Skrevet 7. september 2000 Kjære Kila. Du har rett til å se i journalen din og å få en kopi. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Paal Sand,lege. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.