Gå til innhold

nevrologisk

Anbefalte innlegg

Hei Takk for godt svar tidligere. Nå har jeg vært hos legen og fått en nevrologisk undersøkelse. Jeg hadde fått en diagnose med senebetennelse i nakke, skuldre og høyre arm. Var plaget med sterke smerter nede i ryggen også. Så begynte en prikking og stikking i venstre ben opp til kneet, venstre arm opp til albuen og litt i ansiktet. Jeg dovnet hele tiden av i disse plassene. Dette har pågått i over en mnd nå. Opplevde også å miste kontakt med bena i noen sek på vei opp trappa. Dette bekymret legen siden tanten min har MS. Kan også nevne at jeg skjelver mye på hendene (brukte betablokker for dette før). Under undersøkelsen la jeg merke til at jeg ikke fikk refleks i venstre arm. Det er dette jeg lurer på hva kan skyldes. Han sa han ville ta kontakt med nevrolog og så tok han noen blodprøver av meg. Vet ikke om det er reelt men har også i det siste stort(!) hårtap, på trass av vitamintilskudd.

Håper du kan svare meg på noe av dette, da ventetida tærer på når man ikke har noen anelse om hva framtida byr på.

vennlig hilsen junewenn

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38401-nevrologisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Det er ikke uvanlig at reflkesen i en arm er svakere enn i den andre. Dersom forskjellen er beskjeden, legger man ofte ikke vekt på dette. Hvis det er en betydelig forskjell, kan det skyldes nevrologisk sykdom.

Jeg er noe tvilende til at hårtapet er av betydning i forhold til symptomene i nakken, armen, ryggen, bena etc.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38401-nevrologisk/#findComment-145652
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...