Gå til innhold

Forelsket i kollega


Gjest forelsket, men gift

Anbefalte innlegg

Gjest forelsket, men gift

Jeg er en kvinne på 36 år, gift og jeg og mannen min har vært sammen i 18 år. Vi har to barn sammen. Jeg har imidlertid vært mye usikker i forholdet knyttet til om han er den rette for meg, og har flere ganger vurdert å forlate ham. Har vært mye ensom og har hatt mye ansvar for hus og barn, da han har jobbet mye. Dessuten har det vært mye sjalusi i forholdet, og jeg har følt meg kontrollert og mistenkeliggjort. Det har ikke tidligere vært utroskap i forholdet vårt. Vi har tidligere vært i terapi for dette, men ikek blitt noe bedre. Jeg har den siste tiden mistet mye av kjærestefølelsene ovenfor mannen min, og det føles som vi glir mer og mer fra hverandre. Det føles nå som vi bare holder ut p.g.a barna. Det som imidlertid har skjedd nå er at jeg har fått følelser for en kollega av meg, og det er også gjensidig fra hans side. Vi har ikke hatt seksuell kontakt, men har blitt godt kjent med hvarandre. Nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre med det, om jeg skal bli i ekteskapet eller gå ut av det. Har du noen gode råd til hva jeg bør gjøre...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo begynne med å ikke sammenligne ditt 18 år lange forhold til din ektemann med en nyforelskelse. For da vil alle råd falle på steingrunn og mannen din har tapt før han visste at spillet var igang.

Slik jeg leser innlegget ditt ramser du kun opp grunner til deg selv for å enten starte opp et forhold til din kollega bak ryggen på din mann eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Is i magen nå

For all del bli ikke utro. Du må først vurdere forholdet du er i om du ønsker å bli eller gå. Kan anbefale deg boken Utro av Frode Thuen. Når det er barn i bildet ønsker man å strekke seg langt. Kanskje bør du gå i familieterapi. Boken til Eva Tryti Evig din fraråder på det sterkeste å gå ut av et forhold og bestemme seg helt for seg selv, uten å involvere mannen din. Hun sier det er noe av det bitreste som finnes.

Dersom kjærligheten til din kollega er noe, tåler den å vente.

http://www.tv2.no/gmn/-dyp-forelskelse-foerer-sjelden-til-parforhold-3461519.html

http://www.tv2.no/gmn/nettprat/slik-avslutter-du-forholdet-feigt-aa-vente-til-du-er-sikker-3491192.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kastanjebrus

Det er svært lite som kan måle seg med en brusende forelskelse. Og hvis du sammenligner hverdagen sammen med en du har vært sammen med i atten år og kollegaen din som er ny og spennende gjør du både deg selv, mannen din og kollegaen din urett.

Det er godt mulig mannen din ikke er riktig for deg, og ar kollegaen din er mer riktig. Eller kanskje ikke.

Det mest riktige er å bli helt klar på dine egne følelser for mannen din, jeg vet det ikke er lett, men hvis du klarer å ta et skritt tilbake å kjenne etter om du fremdeles har følelser for mannen din kanskje du ser litt annerledes på det.

Jeg er ingen moralist og jeg forstår at av og til så skjer ting, folk er utro. Men selv om jeg forstår det, er det aldri en god ting.

Det beste hvis et brudd er nødvendig er å stå helt på egne ben først, og få klarhet i dine egne følelser.

Er du helt sikker på at du vil sette ekteskapet i fare? Er du helt sikker på at du ikke lenger ønsker å være gift med mannen din?

Er du villig til risikere å miste ham for godt?

Er du villig til å akseptere at barna dine er hos deg 50 % av tiden etter skilsmissen?

Det er mye å tape på det du nå vurderer å gjøre.

Vær sikker på hva du virkelig ønsker før du begir deg ut på noe du kan angre på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal skille mellom de to dilemmaene, selv om det sikkert føles som de henger sammen. Din første utfordring ''Jeg har den siste tiden mistet mye av kjærestefølelsene ovenfor mannen min, og det føles som vi glir mer og mer fra hverandre'' ''Nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre med det, om jeg skal bli i ekteskapet eller gå ut av det'' bør du ta opp med din mann. Jo ryddigere dere greier å være, jo større sjanse er det for at dere greier å utvikle et goddt samarbeid dersom dere velger å gå hver for dere. Dessuten tror jeg at nye personer og forelskelse lett kan føre til en unødvendig polarisering av følelser og argumenter, type "han var aldri hjemme", "jeg er helt ferdig med han", jeg føler ingenting for han" etc. Uten sommerfugler i magen tror jeg man ser virkeligheten litt mer nyansert og dermed korrekt... ;-) ''Det som imidlertid har skjedd nå er at jeg har fått følelser for en kollega av meg, og det er også gjensidig fra hans side'' ''Vi har ikke hatt seksuell kontakt, men har blitt godt kjent med hvarandre'' Dette syns jeg du skal forsøke å legge tilside før du har tatt en avgjørelse mht ditt ekteskap. Dersom du velger å gå (og denne mannen også er ledig på markedet) kan du jo finne ut om han kan være rett mann for deg, men mitt råd er altså å ikke blande kortene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært lite som kan måle seg med en brusende forelskelse. Og hvis du sammenligner hverdagen sammen med en du har vært sammen med i atten år og kollegaen din som er ny og spennende gjør du både deg selv, mannen din og kollegaen din urett.

Det er godt mulig mannen din ikke er riktig for deg, og ar kollegaen din er mer riktig. Eller kanskje ikke.

Det mest riktige er å bli helt klar på dine egne følelser for mannen din, jeg vet det ikke er lett, men hvis du klarer å ta et skritt tilbake å kjenne etter om du fremdeles har følelser for mannen din kanskje du ser litt annerledes på det.

Jeg er ingen moralist og jeg forstår at av og til så skjer ting, folk er utro. Men selv om jeg forstår det, er det aldri en god ting.

Det beste hvis et brudd er nødvendig er å stå helt på egne ben først, og få klarhet i dine egne følelser.

Er du helt sikker på at du vil sette ekteskapet i fare? Er du helt sikker på at du ikke lenger ønsker å være gift med mannen din?

Er du villig til risikere å miste ham for godt?

Er du villig til å akseptere at barna dine er hos deg 50 % av tiden etter skilsmissen?

Det er mye å tape på det du nå vurderer å gjøre.

Vær sikker på hva du virkelig ønsker før du begir deg ut på noe du kan angre på siden.

Et fint innlegg - som jeg anbefaler trådstarter å tenke gjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal finne ut om du heller vil være singel enn gift med mannen din. Ikke bland inn følelser for andre når du skal ta valget - da vil det bli svært urettferdig for mannen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...