Gå til innhold

nedsatt almenntilstand

Anbefalte innlegg

Jeg har nå i ca 1 1/2 år hatt sekresjon fra brystvorten (kvinne 45 år). Først fikk jeg påvist gule stafylokokker. Fikk to penicillinkurer - fremdeles sekresjon men baktprøven viste; normal hudflora. Hele denne perioden har jeg hatt sekresjon fra brystet og fikk nå tatt en cytologiprøve som

viste; svære mengder med granulocytter tilblandet endel makrofager. Patologen som så på prøven - lurte på om jeg ikke var veldig slapp. Det er nettopp hva jeg har vært hele denne perioden. Jeg har forøvrig ingen "betennelsessympt. som varme, rødhet osv. i brystet. Legen konkluderte med at jeg har en betennelse i en melkegang, sannsynligvis pga hvite stafylokokker, og jeg nok har hatt dette i 1 1/2 år nå. Det jeg egentlig lurer på er om dette kan medvirke til at jeg føler meg trett, slapp, ute av form. Jeg har fått en ny kur med peniccilin nå - men har fremdeles sekresjon fra brystet. Hvor viktig er det at jeg får "tatt knekken" på denne betennelsen? Er det greit at jeg fortsatt går med denne betennelsen, så lenge jeg ikke har flere symptomer fra brystet - enn bare sekresjon. Eller kan dette påvirke min almenntilstand i og med at dette blir så langvarig? Håper inderlig på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38415-nedsatt-almenntilstand/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Ditt spørsmål er nok på grensen av det jeg burde svare på. Jeg tror at du bør kanskje stille spørsmålet til en gynekolog. Men ut fra mine kunnskaper kan jeg si at en bakteriell betennelse i brystet kan være både plagsomt og være årsak til allmensymptomer, som slapphet osv. Det er vel ikke normalt å gå rundt med sekret fra brystet, det tyder vel på at det foregår noe inn i brystvevet som ikke burde være der. Det kan hende at bakteriene er lite tilgjengelige for antibiotika (resistens? innkapslet betennelse?). Det er ikke mulig for meg å si noe nærmere om hva som er tilfelle. Jeg forstår at du er blitt skikkelig undersøkt og du burde følge opp med det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38415-nedsatt-almenntilstand/#findComment-145849
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...