Gå til innhold

Nesekirurgi-TIL LEGEN

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en 17-år gammel jente som har lidd av komplekser for min nese i over tre år nå...dette begynner virkelig å tære på selvtilliten min..

Jeg gråter mye, drar nesten aldri ut lenger, føler meg deprimert hele tiden osv.

Jeg syns det er så leit at en så liten sak som en nese skal ødelegge så mye for meg, men hvor mye jeg enn prøver så klarer jeg ikke å akseptere den.. Jeg er fornøyd med resten av trekkene i ansiktet mitt, men nesen ødelegger all harmoni!

Jeg har gjort SÅ mye research rundt operasjonen at du aner ikke, så jeg er forberedt på alt som måtte komme.

Jeg har ingen skyhøye forventninger om en perfekt nese, jeg vil bare at den skal passe litt mer inn i ansiktet mitt!

Så spm mitt er om du syns det er forsvarlig at en 17-åring får utført nesekirurgi når dette virkelig går utover selvfølelse og trivsel ovenfor meg selv og andre mennesker?

Utfører du nesekirurgi, og har du noen gang utført dette på en tenåring?

Håper på svar!:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38429-nesekirurgi-til-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Jeg anbefaler ikke neseplastikk hos så unge som deg med mindre det dreier seg om en misdannelse, skade eller fysiske plager med tett nese pga innvendige forhold. Hvis du plages urimelig mye og nesen din for andre ser OK ut, taler dette særlig sterkt for å vente. I slike tilfeller kan det til og med hende at man bør snakke med psykolog før man tar avgjørelser. Almenlegen din og plastikkirurgen burde sammen kunne gi deg et fornuftig råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38429-nesekirurgi-til-legen/#findComment-145579
Del på andre sider

• 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...