Gå til innhold

Vondt hvor lenge etter trekking av tann?


Gjest trukket tann

Anbefalte innlegg

Gjest trukket tann

Jeg trakk en tann onsdag i forrige uke.

Det var en tann med et stort hull, og den gikk i to...

Tannlegen holdt en stund på og få ut siste biten, og jeg var temmelig mørbanket etter timen.

Det gjør fortsatt DRIT vondt, må bruke Ibux gjennom hele dagen.

Det dunker og værker og det er vondt utenpå kjeven og...

Er dette normal? Hvor lenge kan jeg risikere og ha så vondt`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes voldsomt ut og jeg ville ringt tannlegen og spurt om det er normalt at det gjør så vondt så lenge. Om det dunker og verker kan det ha gått betennelse i det og det er ikke noe særlig å gå med uten å få behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde jeg det også. Måtte bruke 600mg IBUX og 1 vanlig Paracet. Det viste seg at det var igjen en liten flis av tanna - da den ble fjernet ble det fort bra - så slik skal det ikke være. Ring tannlegen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det også slik som deg.. Og jeg hadde det slik i hverfall et par uker.. :-( Det var IKKE gøy, nei. Måtte bruke ibux og paracet uten at det hjalp kjempe mye. Men håper det går fortere over for din del!

Etter noen dager måtte jeg få skylt gropa etter tanna hos tannlegen fordi det var satt seg matrester der..

Etter hva jeg har hørt _kan_ det ta litt tid før det blir bra. Men man må være litt obs på at det ikke blir betennelse, da må man få pencilin.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er er erfaren tannlegepasient :-P Riktignok lenge siden jeg har trukket noen tann, men har gjort mye annet.

I forrige uke boret jeg et stort hull (en fylling var falt ut, og han måtte bore litt opp igjen før han fylte på nytt). Det var vondt i tanna i 3-4 dager, og jeg tok vel ibux i 2-3 dager. Nå kjenner jeg ikke noe.

Har styrt med ei rotfylt tann som først var ganske grei, men som etter noen uker ble vond igjen. Gikk med den lenge, helt til det var en stor byll med betennelse...

Lurt å kontakte tannlegen din igjen før helga og høre med ham/henne - det hadde jeg gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ikke normalt. Jeg har opplevd det samme etter trekking av visdomstann, og ble fortalt at dersom smerter etter trekking ikke avtar etter et par dager skal man ta kontakt med tannlege. Høyst sannsynlig har det gått betennelse i såret, og i såfall har du vil du få en antibiotika-tampong i såret, samt antibiotika i tablettform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Har erfaring med dette

Nope, ikke normalt. Jeg har opplevd det samme etter trekking av visdomstann, og ble fortalt at dersom smerter etter trekking ikke avtar etter et par dager skal man ta kontakt med tannlege. Høyst sannsynlig har det gått betennelse i såret, og i såfall har du vil du få en antibiotika-tampong i såret, samt antibiotika i tablettform.

Det stemmer ikke. Det er ikke uvanlig å ha vondt "en stund" etter tanntrekking. Særlig hvis det var litt "voldsom" inngrep der tannen bl.a gikk i to og det måtte brukes litt kraft for å få den ut. Tannlegen min sa at hvis ibux og paracet ikke hjelper noe kan det være betennelse og må sjekkes.

Men det er ikke uvanlig at smerten henger i etter inngrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke. Det er ikke uvanlig å ha vondt "en stund" etter tanntrekking. Særlig hvis det var litt "voldsom" inngrep der tannen bl.a gikk i to og det måtte brukes litt kraft for å få den ut. Tannlegen min sa at hvis ibux og paracet ikke hjelper noe kan det være betennelse og må sjekkes.

Men det er ikke uvanlig at smerten henger i etter inngrep.

Videreformidlet det min tannlege sa til meg. Har selv opertert ut en visdomstann (og trukket de øvrige tre) så er ikke helt uten erfaring ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...