Gå til innhold

Parasympaticus sympaticusfunktion

Anbefalte innlegg

Hei!

Har i lengre tid vert plaget med arytmi(

Supraventrikulære ekstra systoler, sinus takkikardi og atrieflimmer(2 ganger)), Spesielt i sammenheng med Intak av Mat.

Har vært til en hel del undersøkelser i sammenheng med dette, og det finnes ingen feil med mitt hjerte sier kardiologen.

Har prøvd flere typer beta og alfablokkere, hver for seg og i kombinasjone med hver andre.

Det som gir best effekt på meg er Ikker selektive betablokkere slik som sotacor, selosock og Inderal, Inderal har best effekt

(ER det forskjeld på soffene sotalolol og propanolol?), Selektive betablokkere har ingen effekt på min arytmi,(f.eks Tenormin og Tambocor som ikke er en betablokker.)

Så kommer spørsmålet, i og med at denne arrytmien som offtest kommer i sammen heng med intak av mat, kan dette være en reaksjon som kommer fra Parasympaticus, sympaticusfunktionene?

I og med at den ikke selektive betablokkeren fungere på flere plasser i organismen mens selektive kun fungerer på hjerte muskelen.

Er det noen undersøkelser som er mulige for å påvise dette.

Til informasjon har jeg Cøliaki .Det var arytmien som førte til at min cøliaki ble oppdaget, dvs hver gang jeg spiste fikk jeg sinus tackikardi med en frekvens på 180

til 220 spm.

Med hilsen Bengt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38439-parasympaticus-sympaticusfunktion/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...