Gjest Bengtjp Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Hei! Har i lengre tid vert plaget med arytmi( Supraventrikulære ekstra systoler, sinus takkikardi og atrieflimmer(2 ganger)), Spesielt i sammenheng med Intak av Mat. Har vært til en hel del undersøkelser i sammenheng med dette, og det finnes ingen feil med mitt hjerte sier kardiologen. Har prøvd flere typer beta og alfablokkere, hver for seg og i kombinasjone med hver andre. Det som gir best effekt på meg er Ikker selektive betablokkere slik som sotacor, selosock og Inderal, Inderal har best effekt (ER det forskjeld på soffene sotalolol og propanolol?), Selektive betablokkere har ingen effekt på min arytmi,(f.eks Tenormin og Tambocor som ikke er en betablokker.) Så kommer spørsmålet, i og med at denne arrytmien som offtest kommer i sammen heng med intak av mat, kan dette være en reaksjon som kommer fra Parasympaticus, sympaticusfunktionene? I og med at den ikke selektive betablokkeren fungere på flere plasser i organismen mens selektive kun fungerer på hjerte muskelen. Er det noen undersøkelser som er mulige for å påvise dette. Til informasjon har jeg Cøliaki .Det var arytmien som førte til at min cøliaki ble oppdaget, dvs hver gang jeg spiste fikk jeg sinus tackikardi med en frekvens på 180 til 220 spm. Med hilsen Bengt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38439-parasympaticus-sympaticusfunktion/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Jeg foreslår at du framlegger spørsmålet for spesialist i hjertesykdommer Einar Søyland i Doktor Onlines forum om hjerte/karsykdommer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38439-parasympaticus-sympaticusfunktion/#findComment-145650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.