storemeg Skrevet 11. november 2001 Del Skrevet 11. november 2001 Mannen til en venninne av meg er under utredning for vibolavirus. Hva i all verden er det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38444-vibola/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Ja, si det! Dette var noe nytt for meg, selv om jeg driver med virologi til daglig, og har tilgang til det meste av litteratur. Kan hun ha misforstått navnet på dette viruset? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38444-vibola/#findComment-145855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Storemeg Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Ja, si det! Dette var noe nytt for meg, selv om jeg driver med virologi til daglig, og har tilgang til det meste av litteratur. Kan hun ha misforstått navnet på dette viruset? Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg. Hun må nok ha misforstått. Hun påsto at det var i slekt med ebola, men at det ikke var smittsomt. Han hadde visst gått ned mange kilo i vekt på få dager p.g.a. diare. Han har visstnok fått medisiner. Men, det får så være... :-) Jeg tillater meg å stille deg et annet spørsmål. Vennen min har store problemer med kroniske bihuleproblemer. Har hatt det konstant i flere år. For noen dager siden leste vi en artikkel i bladet "Bedre helse" fra 1999. Der stod det at en undersøkelse foretatt av Mayo-klinikken I USA viste at hos 96% av 400 deltakere skyldtes problemene sopp. Den viste også, at når slimhinnene sveller opp, er dette fordi immunceller prøver å ta knekken på soppen, men greier det ikke, og at de da setter seg fast på slimhinnene i stedet. Det stod videre at de håpet å finne en behandlingsmetode/medisiner i løpet av et par år. Nå lurer vi på om dette er noe som dere leger her i Norge har fått informasjon om, og i såfall om det er kommet noe resultat ang. behandling? Håper du har tid til å svare på dette, også. :-) Vennlig hilsen Storemeg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38444-vibola/#findComment-146091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Storemeg Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Ja, si det! Dette var noe nytt for meg, selv om jeg driver med virologi til daglig, og har tilgang til det meste av litteratur. Kan hun ha misforstått navnet på dette viruset? Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg. Hun må nok ha misforstått. Hun påsto at det var i slekt med ebola, men at det ikke var smittsomt. Han hadde visst gått ned mange kilo i vekt på få dager p.g.a. diare. Han har visstnok fått medisiner. Men, det får så være... :-) Jeg tillater meg å stille deg et annet spørsmål. Vennen min har store problemer med kroniske bihuleproblemer. Har hatt det konstant i flere år. For noen dager siden leste vi en artikkel i bladet "Bedre helse" fra 1999. Der stod det at en undersøkelse foretatt av Mayo-klinikken I USA viste at hos 96% av 400 deltakere skyldtes problemene sopp. Den viste også, at når slimhinnene sveller opp, er dette fordi immunceller prøver å ta knekken på soppen, men greier det ikke, og at de da setter seg fast på slimhinnene i stedet. Det stod videre at de håpet å finne en behandlingsmetode/medisiner i løpet av et par år. Nå lurer vi på om dette er noe som dere leger her i Norge har fått informasjon om, og i såfall om det er kommet noe resultat ang. behandling? Håper du har tid til å svare på dette, også. :-) Vennlig hilsen Storemeg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38444-vibola/#findComment-146092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg. Hun må nok ha misforstått. Hun påsto at det var i slekt med ebola, men at det ikke var smittsomt. Han hadde visst gått ned mange kilo i vekt på få dager p.g.a. diare. Han har visstnok fått medisiner. Men, det får så være... :-) Jeg tillater meg å stille deg et annet spørsmål. Vennen min har store problemer med kroniske bihuleproblemer. Har hatt det konstant i flere år. For noen dager siden leste vi en artikkel i bladet "Bedre helse" fra 1999. Der stod det at en undersøkelse foretatt av Mayo-klinikken I USA viste at hos 96% av 400 deltakere skyldtes problemene sopp. Den viste også, at når slimhinnene sveller opp, er dette fordi immunceller prøver å ta knekken på soppen, men greier det ikke, og at de da setter seg fast på slimhinnene i stedet. Det stod videre at de håpet å finne en behandlingsmetode/medisiner i løpet av et par år. Nå lurer vi på om dette er noe som dere leger her i Norge har fått informasjon om, og i såfall om det er kommet noe resultat ang. behandling? Håper du har tid til å svare på dette, også. :-) Vennlig hilsen Storemeg Vi kjenner til det du beskriver her. Av en eller annen grunn har vi mindre soppinfeksjoner her i landet enn det som rapporteres fra mange andre deler av verden, men det forekommer her også. Mekanismen er nok litt mer komplisert enn det du skriver om, men i hovedsak er det interaksjon mellom infeksjonsstoff (bakterier eller sopp) og organismens forsvarsmekanismer som gir slimhinneoppsvulmning og dårlig avløp. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38444-vibola/#findComment-147036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.