Gå til innhold

Bein i foten vokser


Mammantil3

Anbefalte innlegg

På yttersiden av fotbladet har jeg en kul, dvs. alle har en kul der, men min har vokst og er nå en tydelig "utoverkul". I tillegg har det blitt vondt under beinet, det er som å gå på skjevt underlag - og vondt som bare fy.

Oppdaget veksten for flere år siden, det har gått sakte, men de siste par ukene har det blitt inmari vondt i tillegg.

Noen som har vært borti dette og kan si noe om hva man må gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ilke du beskriver?

http://iform.nu/velvare/forebyggelse/fotskader-ta-vare-pa-fottene

(bla til pkt. 2)

Jeg tror det skal MYE til før det blir snakk om operasjon, så det er ikke all verden man får gjort med det.

Jeg har på venstre fot. Den forårsaket også ganske store smerter i en kort periode, men det gikk over i løpet av en ukes tid. Men jeg merker den når jeg f.eks. går på ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halux valgus

Halux valgus blir det også kalt.

Jeg har det på venstre stortå,

når jeg går med høye hæler eller smale sko får jeg plager,

viktig med godt skotøy, med god gummisåle, god plass til tærne.

Jeg håper jeg slipper operasjon. Har ikke plager med tåa til vanlig, bortsett

fra kosmetisk... så lenge jeg ikke bruker for mye dårlig skotøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det ilke du beskriver?

http://iform.nu/velvare/forebyggelse/fotskader-ta-vare-pa-fottene

(bla til pkt. 2)

Jeg tror det skal MYE til før det blir snakk om operasjon, så det er ikke all verden man får gjort med det.

Jeg har på venstre fot. Den forårsaket også ganske store smerter i en kort periode, men det gikk over i løpet av en ukes tid. Men jeg merker den når jeg f.eks. går på ski.

Nei, ingen av de der. Kulen er ca midt mellom lilletå og hælen; og det er smertefullt å gå/stå/ha på sko... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halux valgus blir det også kalt.

Jeg har det på venstre stortå,

når jeg går med høye hæler eller smale sko får jeg plager,

viktig med godt skotøy, med god gummisåle, god plass til tærne.

Jeg håper jeg slipper operasjon. Har ikke plager med tåa til vanlig, bortsett

fra kosmetisk... så lenge jeg ikke bruker for mye dårlig skotøy.

Nja, fikk ikke helt beskrivelsen til å passe i forhold ti plassering på foten; min kul er ca midt mellom lilletåa og hælen, på utsiden og undersiden av foten. Vondt. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halux valgus blir det også kalt.

Jeg har det på venstre stortå,

når jeg går med høye hæler eller smale sko får jeg plager,

viktig med godt skotøy, med god gummisåle, god plass til tærne.

Jeg håper jeg slipper operasjon. Har ikke plager med tåa til vanlig, bortsett

fra kosmetisk... så lenge jeg ikke bruker for mye dårlig skotøy.

Er halux valgus det samme som ilke fot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte kjenne etter, og helt riktig, der er det en kul ja. Jeg var ikke klar over det en gang jeg. Aner ikke hva det kan være, men hvis din har vokst og gjør vondt, ville jeg tatt meg en tur til fotpleier eller kanskje først til fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halux valgus

Nja, fikk ikke helt beskrivelsen til å passe i forhold ti plassering på foten; min kul er ca midt mellom lilletåa og hælen, på utsiden og undersiden av foten. Vondt. :-(

Hm da er det på motsatt side. Halux valgus er vel oftest på innsiden av foten,

pga stortåa vokser innover mot de andre tærne, da blir knokkelen nederst stikkende ut og gnage mot skoen, og irritasjonen kan gi betennelse og smerte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte kjenne etter, og helt riktig, der er det en kul ja. Jeg var ikke klar over det en gang jeg. Aner ikke hva det kan være, men hvis din har vokst og gjør vondt, ville jeg tatt meg en tur til fotpleier eller kanskje først til fastlegen.

Ja, skal til fastlegen, er bare nysgjerrig sjø. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm da er det på motsatt side. Halux valgus er vel oftest på innsiden av foten,

pga stortåa vokser innover mot de andre tærne, da blir knokkelen nederst stikkende ut og gnage mot skoen, og irritasjonen kan gi betennelse og smerte...

Nemlig. Men for alt jeg veit kan det jo være det samme, da, selv om det ikke står direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...