Gjest boblymamaa Skrevet 11. november 2001 Skrevet 11. november 2001 Hei Jeg har en medfødt hoftelidelse og sliter med smerter hele tiden.Jeg går på celebra og nobligan tabletter. Jeg jobber i salget på t-bane og sjefene sender oss ut med billettkontrollen.Jeg har lege attest fra kirurg at jeg ikke skal stå på innkontroll med billetkontrollen,det gir sjefen blaffen i og sier at det er ikke så farlig med meg.hun mener at kunstige hofter ikke spiller noe rolle og full artrose i kneene.Tatt det opp med foreningen og hms de slikker bedriften opp etter ryggen.Det ser ut som at de skal syke meg ut så jeg sier opp.Nå er jeg sykemeldt ei uke grunnet smerter etter press fra sjefen.Jeg orker snart ikke mer av dette,kan trygdeetaten hjelpe meg til ? Kan jeg få attføring eller uføretrygd. hilsen en sliten 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 12. november 2001 Skrevet 12. november 2001 Ja, du kan søke om attføring/uføretrygd. I første omgang er attføring et reelt alternativ, uførepensjon får man vanligvis først når både behandling og attføring (evt bedriftsintern) er forsøkt. I første omgang vil Tk sannsynligvis be om en redegjørelse fra arbeidsgvier på hva som kan gjøres internt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.