cfaureng Skrevet 11. november 2001 Del Skrevet 11. november 2001 Jeg kom hjem fra en tur på cafè i kveld, og oppdaget at jeg klødde på bena... Etter å ha vrengt alle klær av, begynte jeg å merke kløe på armene også.. og ryggen. Nå klør det overalt utenom i ansiktet og hodebunnen! Jeg har små, røde prikker (såvidt bittelitte granne hovne) noen steder, andre steder er det hele, svære felt med rød, litt hoven hud. De fleste prikkene er ca ½-1 cm i diameter. Jeg har ikke noen dårlig almentilstand, og har hatt alle koppesykdommer jeg kan komme på, så jeg kom til slutt fram til at det måtte være allergi. Det eneste jeg har spist de siste 48 timene, som jeg ikke vanligvis spiser, er et stykke napoleonskake i går. Jeg har aldri reagert på det før. Jeg har tatt en Zyrtec (som jeg vanligvis tar mot gressallergi om sommeren) men kløen har ikke stilnet, snarere tvert i mot. Hva skjer med meg? Bør jeg kontakte lege, eller vente og se? Cecilie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38469-det-kl%C3%B8%C3%B8%C3%B8%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Kjære cfaureng Det er kanskje liten hjelp for deg å få svar i dag da problemet ditt var så akutt i går. Reaksjonen du fikk kan godt ha vært allergisk med akutt elveblest - muligens pga noe du har spist som du ikke tåler. En slik reaksjon kan du også få uten at du direkte reagerer allergisk på noe, men ved en reaksjon av kjemisk art i kroppen din. Uansett er det nok lurt å kontakte lege, både for å stille en diagnose, men også for å få et behandlingsopplegg hvis dette skulle skje igjen. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38469-det-kl%C3%B8%C3%B8%C3%B8%C3%B8r/#findComment-145718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.