Gå til innhold

alkohol+cdt+urinprøver

Anbefalte innlegg

Gjest Mann29-CDT-blodprøver

Hei, Jeg har vært under behandling av dps-rusteam. Og vært inne til avrusning. Da røyk førerkortet mitt pga mitt rusinntak. Jeg leverer urinprøver en gang i uka og stikkprøver på cdt, noe jeg synes virker strengere enn å sitte i fengsel. jeg fikk brev fra fylkeslegen at det var nulltoleranse for alkohol, men hvor mye er synbart på cdt hvis man tar en fest en gang i måneden? Jeg har sittet inne og glana i veggen i 5 måneder nå og synes dette påvirker mitt sosiale liv. Blir mer ødelagt sosialt nå enn før behandlig. Og føler ikke at jeg har noe problem med alkohol. Er det noe man kan gjøre så jeg får lov å ta en øl på lørdagskveldene med venner igjen? Hvis man drikker 4 øl en uke før cdt prøve, vil dette da vises? Jeg søker også jobber, og har man en ordning der man kan ta prøvene etter kl 1600? All behandlinga hindrer meg til å ta fulltidsjobb!! Hadde det ikke vært for førerkortet mitt så hadde jeg ikke fullført denne behandlinga.Hilsen mann 29 år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384726-alkoholcdturinpr%C3%B8ver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

CDT er en prøve som øker ved høyt alkoholinntak over flere dager og vil sannsynligvis ikke slå ut etter en kveld med alkohol. Når det gjelder førerkort er det en regel som sier at man kan få ha førerkort under betingelse av at man holder seg borte fra rus og det er nok klokt. hvis du ønsker førerkortet tilbake. Det er intet hinder for å besøke venner og ha et sosialt liv selv om du må holde deg unna alkohol eller? Noen legekontorer og laboratorier har åpent etter kl 16 og det skulle være mulig å ta prøver selv om du får en jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...