Gå til innhold

Manuellterapaut


Gjest Melis37

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Melis37

Det finnes ingen dokumentasjon for slik behandling verken på artrose eller FM.

Okey da vet jeg det,fatter ikke at leger anbefaler det da....*oppgitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dyktig manuellterapeut har kompetanse på flere ulike metoder innen fysioterapi (inklusive treningsterapi) og er også ofte dyktig på diagnostisering. Hvis jeg var deg, så ville jeg latt en manuell terapeut foreta en undersøkelse og så selv uttale seg mht sannsynligheten av at behandling kan virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melis37

En dyktig manuellterapeut har kompetanse på flere ulike metoder innen fysioterapi (inklusive treningsterapi) og er også ofte dyktig på diagnostisering. Hvis jeg var deg, så ville jeg latt en manuell terapeut foreta en undersøkelse og så selv uttale seg mht sannsynligheten av at behandling kan virke.

Ok :) Takk Frosken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey da vet jeg det,fatter ikke at leger anbefaler det da....*oppgitt*

Om du vil vite sannheten om leger, fysioterapeuter og smertelidelser det ikke finnes dokumentert behandling for, kan jeg fortelle deg følgende:

"Leger elsker fysioterapeuter". Spesielt de som tilbyr mange timer til pasientene og holder ut lenge. Gjerne 3 år som din forrige. Dette fordi det holder den type pasienter borte fra legekontoret mens all denne fysioterpaien pågår.

Leger synes at de aller mest utmattende pasientene er de som kommer om igjen og om igjen for lidelser de ikke finnes noen kjent behandling for og som de derfor ikke kan gjøre noe for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Om du vil vite sannheten om leger, fysioterapeuter og smertelidelser det ikke finnes dokumentert behandling for, kan jeg fortelle deg følgende:

"Leger elsker fysioterapeuter". Spesielt de som tilbyr mange timer til pasientene og holder ut lenge. Gjerne 3 år som din forrige. Dette fordi det holder den type pasienter borte fra legekontoret mens all denne fysioterpaien pågår.

Leger synes at de aller mest utmattende pasientene er de som kommer om igjen og om igjen for lidelser de ikke finnes noen kjent behandling for og som de derfor ikke kan gjøre noe for.

Mener du at fysioterapi bare er tull sånn egentlig, hvis en ser bort i fra den grunnen du nevnte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at fysioterapi bare er tull sånn egentlig, hvis en ser bort i fra den grunnen du nevnte?

Mye av det som gjøres i fysioterapi er tull. Selvsagt ikke alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Mye av det som gjøres i fysioterapi er tull. Selvsagt ikke alt.

Min erfaring er at det i starten blir gitt noen gode treningstips og deretter trener en på egenhånd. Trening kan aldri bli tull, men selvsagt trenger man ikke dra til fysio for å trene. Ihvertfall ikke i 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melis37

Om du vil vite sannheten om leger, fysioterapeuter og smertelidelser det ikke finnes dokumentert behandling for, kan jeg fortelle deg følgende:

"Leger elsker fysioterapeuter". Spesielt de som tilbyr mange timer til pasientene og holder ut lenge. Gjerne 3 år som din forrige. Dette fordi det holder den type pasienter borte fra legekontoret mens all denne fysioterpaien pågår.

Leger synes at de aller mest utmattende pasientene er de som kommer om igjen og om igjen for lidelser de ikke finnes noen kjent behandling for og som de derfor ikke kan gjøre noe for.

He he,men det var ikke legen min som holdt meg hos psykomotoriske,det var meg selv,inntil jeg fikk FM,da ble det bare vondt å ekkelt å bli tatt på. Men...nei ingen fysioterapi har hjulpet meg så langt,holdt på i rykk å napp siden 90 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melis37

Min erfaring er at det i starten blir gitt noen gode treningstips og deretter trener en på egenhånd. Trening kan aldri bli tull, men selvsagt trenger man ikke dra til fysio for å trene. Ihvertfall ikke i 3 år.

Jeg trente ikke i 3 år,psykomotorisk er mye mere enn bare trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil vite sannheten om leger, fysioterapeuter og smertelidelser det ikke finnes dokumentert behandling for, kan jeg fortelle deg følgende:

"Leger elsker fysioterapeuter". Spesielt de som tilbyr mange timer til pasientene og holder ut lenge. Gjerne 3 år som din forrige. Dette fordi det holder den type pasienter borte fra legekontoret mens all denne fysioterpaien pågår.

Leger synes at de aller mest utmattende pasientene er de som kommer om igjen og om igjen for lidelser de ikke finnes noen kjent behandling for og som de derfor ikke kan gjøre noe for.

Jeg er noe overrasket over din negative holdning til blant annet manuell terapi. Hvorfor er fysioterapi en så sentral del av idrettsmedisinen om det har så liten effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg trente ikke i 3 år,psykomotorisk er mye mere enn bare trening :)

Neida, jeg svarte ut i fra egen erfaring og min situasjon er en helt annen :-) Jeg har kommet frem til at det jeg gjør i hverdagen kanskje er det som betyr mest. Derfor ruller jeg på beinet under kontorpulten for ikke å stivne, prøver å huske på å gå trappene i steden for å ta heisen, reiser meg opp og ta knebøy og slike ting små ting, men som sagt det er blir jo noe helt annet enn du er plaget med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Melis37

Neida, jeg svarte ut i fra egen erfaring og min situasjon er en helt annen :-) Jeg har kommet frem til at det jeg gjør i hverdagen kanskje er det som betyr mest. Derfor ruller jeg på beinet under kontorpulten for ikke å stivne, prøver å huske på å gå trappene i steden for å ta heisen, reiser meg opp og ta knebøy og slike ting små ting, men som sagt det er blir jo noe helt annet enn du er plaget med.

Jo men det er lurt :) jeg har mine metoder jeg også,for ikke å stivne helt. Det bare må en ha i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melis37

Du trenger ikke å svare, jeg bare lurer for min egen del på hvordan behandlingen hos pm-fysioen foregår?

Man ligger på en benk,hvor man får et pledd,og blir massert fra tærne til hodebunn,man prater også endel, om hva som skjer rundt en om dagen iht psykiske problemer,samidig som man får behandling for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ligger på en benk,hvor man får et pledd,og blir massert fra tærne til hodebunn,man prater også endel, om hva som skjer rundt en om dagen iht psykiske problemer,samidig som man får behandling for kroppen.

Takk for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det som gjøres i fysioterapi er tull. Selvsagt ikke alt.

''Mye av det som gjøres i fysioterapi er tull. Selvsagt ikke alt.''

Jeg går for tiden til en fysioterapeut som virkelig gjør underverker for mine stive, skeive og skakke kropp - han er knakende dyktig og jeg merker enorm bedring på bare noen få behandlinger. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er noe overrasket over din negative holdning til blant annet manuell terapi. Hvorfor er fysioterapi en så sentral del av idrettsmedisinen om det har så liten effekt?

Jeg er ikke skeptisk til manuell terapi generelt, ei heller til fysioterapi.

I idrettsmedisinen med akutte belastningsskader, restitusjonsmassage og øvelser hos motiverte utøvere som følger opp hver eneste instruksjon fra fysioterapeuten, er det meget virksomt.

Som behandling for fibromyalgi har det ingen dokumentert effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest germimate

Jeg er ikke skeptisk til manuell terapi generelt, ei heller til fysioterapi.

I idrettsmedisinen med akutte belastningsskader, restitusjonsmassage og øvelser hos motiverte utøvere som følger opp hver eneste instruksjon fra fysioterapeuten, er det meget virksomt.

Som behandling for fibromyalgi har det ingen dokumentert effekt.

Har det noen effekt på nakke og skuldre da - fysioterapi altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...