Gå til innhold

allergisk mot dyr

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

er 23 år, og elsker dyr. Men er allergisk mot hunder og katter. Også pollenallergi. Allergien har likevel ikke stoppet meg fra å ha dyr, selv om det betyr endel plager og ikke kunne kjæle så mye med de.

Har ildere og katter nå, og de begynte å røyte her forleden. Haaatsjo... klø, klø, --

Tok aerius, og det hjalp fantastisk bra.

Kan jeg fortsette på de?

Under ingen omstendigheter kvitter jeg meg med dyra. Har alltid hatt dyr, og de er en del av livet mitt. Allergien har ikke blitt verre, men kan jo i perioder være temmelig plagsom.

Håper du har et par gode råd å komme med, bortsett fra å gi bort dyra...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38507-allergisk-mot-dyr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Anonymous

Jeg har dessverre ingen gode råd til deg uten å unngå dyr. Hvis du fortsetter med dyrehold kan jo det gå bra en god stund, men du risikerer at allergien blir verre, eventuelt at du kan utvikle astma.

Antihistaminer som Aerius lindrer symptomene og kan godt brukes, men det stopper ikke utviklingen av allergien.

De dyrene som nok skaffer deg mest problemer er katter, hamstere og marsvin og rotter ev ildere.

Lykke til videre hva du nå enn bestemmer deg for.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38507-allergisk-mot-dyr/#findComment-145719
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...