kanskje Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Lurer på en ting. Ganske ofte, opptil flere ganger om dagen, (uten om det vanlige), rumler magen min. Kjenner det beveger seg. Lager skikkelig lyd, men ikke alltid. Sees ofte etter et måltid.Så det kommer ikke av at jeg er sulten eller noe sånt der. Kan det vær noe jeg (magen) reagerer på?? allergi?? Leste en artikkel (etter at jeg hadde gjort meg oppmerksom på dette), i allers om cøliaki, intoleranse, og gluten. Fant overraskende andre symptomer som jeg har lagt merke til med meg selv,før jeg leste artikkelen. Proteinintoleranse, cøliaki/gluten,............... Det har slått meg før at det kan være noe med magen, da jeg gjentatte ganger har fått vondt i magen, i samme sammenhenger. Det er heller ikke normal rumling, vanskelig å beskive. Noen ide om hva det kan være????? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38517-magetr%C3%B8bbelintolerselege/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Kjære kanskje Glutenintoleranse eller cøliaki er en alvorlig tarmsykdom som vanligvis gir symptomer i form av vekttap, diare og generell utilpasshet. Noen blir veldig dårlige mens andre kan ha mer diffuse symptomer. Hvis du lurer på om du skulle ha cøliaki er det mest fornuftig å gå til lege og få en grundig undersøkelse. Proteinintoleranse er en mer spekulativ ukebladdiagnose som jeg personlig er svært skeptisk til. Det går godt an å ha problemer med magen uten at det har noe med maten å gjøre. Bl.a. kan gjæringsprosesser i tarmen føre til luftsmerter og rumling, noe som kan bedres med regelmessige små måltider uten for mye gassdannende matvarer. Avhengig av hvor plaget du er synes jeg nok du gjør klokest i å kontakte en lege for nærmere vurdering. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38517-magetr%C3%B8bbelintolerselege/#findComment-145724 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.