Gå til innhold

Aknearr/vannkopperarr i ansiktet

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er det riktige forumet, men jeg prøver likevel: Jeg har en del arr i ansiktet pga. akne og vannkopper. Er 30 år og synes dette plager meg, er avhengig av make-up krem/pudder for å gå ut. Finnes det en behandlingsmetode for slikt. Er ikke interssert i noe stort inngrep, mer en peelingtype, men viktigst at det VIRKER! Har hørt om noe som heter Blå peel, kan det være det riktige for meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38522-aknearrvannkopperarr-i-ansiktet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Det finnes metoder for å behandle arr av denne type. Er de uttalte, får du dem neppe helt bort, men de kan altså bli betydelig bedre. Det mest effekltive er å gjøre en såkalt dyp resurfaceing, enten med dermabrasio (kirurgisk hudsliping) eller laser peel. Kjemisk peeling (som blue peel) regnes ikke for å være så effektivt på dette, og blue peel (som er en ny markedsføring av en gammel velkjent behandling - TCA-peeling) er heller ikke en dyp, men en middels peeling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...