Gå til innhold

Bittskinne pga tanngnissing

Anbefalte innlegg

Jeg gnisser mye tenner og har en bittskinne fra tannlegen som er veldig dyr. Denne har holdt i ca 2,5 år.

Nå er den ødelagt og jeg må ha ny. Ser på apoteket at de har en slik skinne til ca 300 kr. Noen som har prøvd det? Funker den like bra?

https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=5413835&c=1468&g=false&ref=search

Frister ikke å bruke 2600 kr på en ny fra tannlegen, selv om jeg virkelig trenger en. :/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385224-bittskinne-pga-tanngnissing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke dekket av NAV pga. problemet ditt med tanngnissing? Jeg har fått dekket av NAV pga. epilepsi. Vet dessverre ikke hvordan den du spør om funker, men håper noen har et svar til deg. Lykke til! :)

Tannlegen sa sist at noe blir dekket så jeg trengte bare å betale 2600 kr. Om det er nav som dekker det vet jeg ikke.

Hmm..

Annonse

Tannlegen min fylte ut et skjema der han søkte om at NAV skulle dekke det pga. diagnosen. Vet jo ikke hva som skal til for å få det dekket, men antar at tannlegen skulle hatt peiling på det.

Det skal jeg spørre om imorgen da jeg er der. :)

Må jeg betale de 2600 så prøver jeg heller en på apoteket .

Gått ca 2,5 uke uten den skinnen og det verker i kjeven pga all gnissingen og pressingen med kjeven.

Jeg har også bittskinne fra tannlegen og mener totalsummen ble på noe over 5 tusen totalt, sik at NAV dekket halve og jeg betalte 2500 eller 2600, husker ikke eksakt. Fryktelig sure penger men må man så må man. Du kan jo høre med tannlegen om du kan bruke samme avstøpning som tidligere, der kan du spare litt ihvertfall.

jeg vil ikke anbefale den fra apoteket. Bortkastede penger for meg iallfall.

De satt dårlig, og var vanskelig å få til, og hadde langt fra den kvaliteten som de du får hos tannlegen.

Hm ok. Den burde jo sitte om den støpes etter dine tenner men.

Annonse

Jeg har også bittskinne fra tannlegen og mener totalsummen ble på noe over 5 tusen totalt, sik at NAV dekket halve og jeg betalte 2500 eller 2600, husker ikke eksakt. Fryktelig sure penger men må man så må man. Du kan jo høre med tannlegen om du kan bruke samme avstøpning som tidligere, der kan du spare litt ihvertfall.

Skal høre med tannlegen imorgen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...