Gå til innhold

Skype - skjønner ikke

Anbefalte innlegg

Gjest Marita63
Skrevet

Jeg har aldri brukt Skype før, men innstallerer det nå for å kunne snakke med sønnen min i utlandet. Nå spør installeringsgreia fra Skype om testing av lyd og bilde. Jeg har jo lyd, dvs jeg hører på musikk og kan se filmer, men jeg har ikke noen mic eller noe webcam.

Dette trodde jeg var lagt inn i min nesten nye PC. Naboen min, som kan enda mindre om data enn meg, har virkelig ikke noe webcam, det jeg forbinder med det. Og jeg har sett henne snakke med folk i pc'en og der var det ingen mikrofon med. Hun er i utlandet nå, uten noen dataforbindelse, så jeg får ikke spurt henne! Er ikke "kamera" og "mikrofon" i selve pc'ens programmer? Altså: det fins ikke slik at man kan ta på det og flytte på det?

Jadda. Gammel og dum, men likevel.

Fortsetter under...

Skrevet

Kameraet er vel som regel en bitteliten linse i overkant over skjermen på laptopen? På min laptop er det ikke kamera så det er ikke sikkert du har det.

Skrevet

Hvilken pc har du? Forsøkt å se på innstillingene (eller googlet) for å finne ut om du har innebygd kamera?

Skrevet

Forstår jeg deg rett når jeg oppfatter det slik at du ikke har gjennomført denne testingen skype spør om?

Skype spør gjerne om dette, for å hjelpe deg med innstalleringen. Dersom testen sier at du hverken har mikrofon eller kamera, så har du vel ikke det, eller de er defekte.

Men altså; prøv å kjør testen visst du ikke har gjort det allerede, og se hva den sier!

Skrevet

Forstår jeg deg rett når jeg oppfatter det slik at du ikke har gjennomført denne testingen skype spør om?

Skype spør gjerne om dette, for å hjelpe deg med innstalleringen. Dersom testen sier at du hverken har mikrofon eller kamera, så har du vel ikke det, eller de er defekte.

Men altså; prøv å kjør testen visst du ikke har gjort det allerede, og se hva den sier!

uupps. Nå ser jeg hadde du hadde kjørt testingen. Sorry, leste visst ikke ordentlig.

Da kan jeg nok ikke hjelpe deg, dessverre. Men jeg trodde også at alle nye/realtivt nye pc`er hadde både mikrofon og kamera innebygget.

Vet ikke om du kan ringe PC- forhandleren?

Skrevet

uupps. Nå ser jeg hadde du hadde kjørt testingen. Sorry, leste visst ikke ordentlig.

Da kan jeg nok ikke hjelpe deg, dessverre. Men jeg trodde også at alle nye/realtivt nye pc`er hadde både mikrofon og kamera innebygget.

Vet ikke om du kan ringe PC- forhandleren?

Min pc er helt ny og har ikke kamera - gudskjelov :)

Annonse

Skrevet

Kamera viser ofte som en liten rund dings oppe på skjermen, ofte midt på. Mikrofon er bare et lite hull, eller en samling av små hull. Det er ikke alltid det viser så godt. Har du kjørt testen sier vel Skype ifra hvis programmet ikke finner kamera og mikrofon?

Gjest Marita63
Skrevet

Takk for hjelpen. Jeg skjønner at jeg rett og slett må kjøpe et webcam - eller en app, da, utenom. Har sjekket med HP som er merket mitt, og den varianten jeg har kommer uten kamera. Jeg burde ha skjønt det også, men jeg tenkte ikke på å skulle skype da jeg kjøpte pc'en ... jaja.

Skrevet

Min pc er helt ny og har ikke kamera - gudskjelov :)

Hvorfor det? Min mac har kamera, men jeg bestemmer da selv om jeg vil slå det på eller ikke.

Skrevet

Hvorfor det? Min mac har kamera, men jeg bestemmer da selv om jeg vil slå det på eller ikke.

Da slipper man forespørsler om Skype :) det er jobbepc -så det er helt ok. Vil jeg Skype bruker jeg iPad'en :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...