Gjest Ta det opp? Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Gutten min er 12 år og trener fotball. Faren til en gutt på laget er trener. Han bruker å ha med sin andre sønn på 7 år med på treningene. Han spiller sammen min gutt og de andre på trening. Min gutt synes det er litt kjedelig pga han er 5 år yngre og da må de jo ta hensyn til det. 0 Siter
fineline Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Hvis faren gjør dette uten å ta betalt så synes jeg det er greit at han har med sin sønn. Hvis dette er betalt er det noe helt annet. 0 Siter
Gjest Ta det opp? Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Hvis faren gjør dette uten å ta betalt så synes jeg det er greit at han har med sin sønn. Hvis dette er betalt er det noe helt annet. Han får ikke lønn men får redusert treningavgift for sin sønn. Vi betaler jo for treningen så bør de få trene optimalt 0 Siter
Gjest GPn Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Han får ikke lønn men får redusert treningavgift for sin sønn. Vi betaler jo for treningen så bør de få trene optimalt I ca 20 år drev jeg flere ganger frivillig ungdomsarbeid som korpsleder, dirigent og lagleder i fotball. Jeg trodde jeg hadde opplevd det meste, men grensene for smålighet kan tydeligvis fortsatt brytes. Jeg vemmes. 0 Siter
laban Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Én 7-åring sammen med en stor gruppe 12-åringer kan vel ikke bli det helt store problemet for alle 12-åringene hver gang? Hvis alle på laget må ta hensyn til den ene 7-åringen på hver eneste trening i den grad at det blir et problem, er det noe annet galt med treningsopplegget enn han ene mindreårige. Gå i hvert fall og se på treningen noen ganger før dere evt. tar det opp. Hvis det virkelig går tydelig ut over laget, kan jo en av dere som ikke har yngre barn, tilby dere å ta over. 0 Siter
alida Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Han får ikke lønn men får redusert treningavgift for sin sønn. Vi betaler jo for treningen så bør de få trene optimalt Jeg foreslår at du tar over som trener! 0 Siter
mrxx Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 For meg høres dette smålig ut. Hadde jeg vært trener i dette tilfelle, så hadde jeg sluttet på dagen. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Han får ikke lønn men får redusert treningavgift for sin sønn. Vi betaler jo for treningen så bør de få trene optimalt Seriøst? Er du klar over hvor mange timer vedkommende legger ned for at alle de andre ungene skal få trent? Foreslår at du tar et år som trener jeg 0 Siter
fineline Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Han får ikke lønn men får redusert treningavgift for sin sønn. Vi betaler jo for treningen så bør de få trene optimalt Har du tenkt igjennom det du skriver nå? 0 Siter
Mandolaika Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Han får ikke lønn men får redusert treningavgift for sin sønn. Vi betaler jo for treningen så bør de få trene optimalt Ta over som trener uten betaling selv da vel, istedenfor å stå og irritere deg over dette. Hvis du fortsetter å være så smålig når folk jobber frivillig for at din sønn skal kunne gå på fotball, så skal du ikke se bort i fra at treneren slutter på dagen. Dette kan du ikke mene! 0 Siter
stromme Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Ikke uvanlig. Dette må du bare finne deg i, om du ikke melder deg som trener selv. 0 Siter
Mrs D Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Han får ikke lønn men får redusert treningavgift for sin sønn. Vi betaler jo for treningen så bør de få trene optimalt Hvis dere tror det er så enkelt å få folk til å stille opp som trenere, så kan dere jo skaffe en annen? Eller flytte gutten til et annet lag. Ære være for dem som orker ta på seg en sånn jobb, gjerne flere ganger i uken på frivillig basis, år etter år. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Det kunne blitt vanskelig å få tak i trenere hvis alle skulle vært like firkantet. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Han får ikke lønn men får redusert treningavgift for sin sønn. Vi betaler jo for treningen så bør de få trene optimalt Er det mulig!??? :-( 0 Siter
Gjest zipper Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Voi, voi, her har du et holdningsproblem å jobbe med i forhold til sønnen din. Og det aner meg hvor han har holdningene sine fra. Jeg syns det er trist å lese at barn og foreldre tenker slik, men samtidig interessant å forstå hva som beveger seg i hodene til de som ikke stiller opp og er trenere selv. Kan love at både mannen min og jeg hadde lagt vår i frivillige innsats for barn og unge ned på flekken, om det hadde kommet en surmaget forespørsel fra en forelder som syns at ungene ikke får nok igjen for treningsavgifta. Så tenk deg godt om. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg tok med min nyfødte datter på et par styremøter i korpset. Alternativet var at jeg ikke kom i det hele tatt. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Voi, voi, her har du et holdningsproblem å jobbe med i forhold til sønnen din. Og det aner meg hvor han har holdningene sine fra. Jeg syns det er trist å lese at barn og foreldre tenker slik, men samtidig interessant å forstå hva som beveger seg i hodene til de som ikke stiller opp og er trenere selv. Kan love at både mannen min og jeg hadde lagt vår i frivillige innsats for barn og unge ned på flekken, om det hadde kommet en surmaget forespørsel fra en forelder som syns at ungene ikke får nok igjen for treningsavgifta. Så tenk deg godt om. Curlingforeldre. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Han får ikke lønn men får redusert treningavgift for sin sønn. Vi betaler jo for treningen så bør de få trene optimalt Herregud, du er firkantet! 0 Siter
laban Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Han får ikke lønn men får redusert treningavgift for sin sønn. Vi betaler jo for treningen så bør de få trene optimalt Herlighet, dere får kanskje ikke hele varen dere betaler for? Her er et innlegg der samme mentaliteten kommer til uttrykk: http://doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4645443 Neste år er det ungdomsfotball, da får dere vel kanskje klubbtrener. Da blir det antakelig også nivådeling, slik at dere slipper evt. lagkamerater som henger noen år etter. Dere holder nok ut det som er igjen av sesongen tror 0 Siter
mrxx Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Han får ikke lønn men får redusert treningavgift for sin sønn. Vi betaler jo for treningen så bør de få trene optimalt Dette er 12 åringer vi snakker om og jeg tror at det er foreldrene som mener at de ikke får igjen fullt for treningen, de har ofte store ambisjoner for sine barn og mye større enn det barna har. Barna ser det som lek og moro, foreldrene ser det som ett håp om at de skal bli verdens beste i ett eller annet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.