Gå til innhold

Stikkontakt løsnet

Anbefalte innlegg

Gjest farlig?

Den ene stikkontakten løsnet helt fra veggen (en kan putte den på plass, men den sitter ikke fast i noen skru). Kan den stå sånn noen dager? Er det brannfarlig om 1) den bare står sånn uten støpsler 2) om jeg bruker stikkontakten til å ha på varmovnen? Ledninger og sånt inni stikkontakten ser ut til å være helt intakt, stikkontakten holder seg på plass med en liten glippe oppe mellom stikkontakt og vegg. Det er ingen barn i huset.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385288-stikkontakt-l%C3%B8snet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest farlig?

Neppe brannfarlig, men bruk den med forsiktighet.

Antagelig så er det kontakten (ikke det hvite dekselet) som har løsnet i fra boksen den sitter fast i, så det er ikke noe stor sak.

Du må ta av det hvite dekselet og skru kontakta fast i boksen igjen.

Alt henger fortsatt sammen virker det som. Den hvite plata med stikkontaktene, den lille hvite boksen bak og ledningene. Det har bare løsna fra veggen, og jeg ser ikke noen skruehull eller tegn på hvordan det har vært festa til veggen. Ledningene er lange så jeg kan sikkert trekke hele greia 20-30 cm ut av veggen men gjør det selvsagt ikke. Hvordan er plata/stikkontaktene egentlig festa til veggen?

Alt henger fortsatt sammen virker det som. Den hvite plata med stikkontaktene, den lille hvite boksen bak og ledningene. Det har bare løsna fra veggen, og jeg ser ikke noen skruehull eller tegn på hvordan det har vært festa til veggen. Ledningene er lange så jeg kan sikkert trekke hele greia 20-30 cm ut av veggen men gjør det selvsagt ikke. Hvordan er plata/stikkontaktene egentlig festa til veggen?

Selve koblingsboksen som sitter i veggen er ofte fastspikret, så den burde ha sittet helt fast.Det kan være at de har glemt det. En mulig er å skru fast boksen nå i ettertid. Men få en som kan litt om dette til å hjelpe deg.

Hadde jeg ikke bodd så langt unna hadde jeg kommet en tur:-)

Annonse

Gjest farlig?

Selve koblingsboksen som sitter i veggen er ofte fastspikret, så den burde ha sittet helt fast.Det kan være at de har glemt det. En mulig er å skru fast boksen nå i ettertid. Men få en som kan litt om dette til å hjelpe deg.

Hadde jeg ikke bodd så langt unna hadde jeg kommet en tur:-)

Det var snilt av deg:)

Er det dekselet til stikkontakten som har løsnet, eller hele suppa der strømførende kabler er skrudd fast?

Om det er det siste, ville jeg ikke brukt kontakten. Om det bare er dekselet, ville jeg vært mindre bekymret, men ikke brukt den til varmeovner og annet som gir tung belastning.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...