Gå til innhold

Hvor mange penger bør jeg gi..??

Anbefalte innlegg

Sønnen min skal på hyttetur sammen med en kamerat og familien hans fra fredag ettermiddag til mandags ettermiddag/kveld.

Føler vel litt på at jeg bør gi litt til familien for mat disse dagene..

Hva synes du jeg bør gi? Mannen min sier 200 kr, men jeg synes det høres litt lite ut.. ( Det er ingen aktiviteter de skal være med på som koster penger.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385295-hvor-mange-penger-b%C3%B8r-jeg-gi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt med oss barnas venner på hyttetur 1-2 netter, og har aldri fått penger til mat. Har aldri forventet det heller.

Barna våre har også vært med andre på hyttetur, og vi har aldri sendt med penger til mat.

Men vi pleier å sende med litt godteri og en pose chips - det samme gjør ofte de som er med oss.

Hvis du vil sende med penger, så holder 200 kr helt fint, mener jeg.

Synes det kommer litt an på....

Jeg har invitert med ei venninne av datteren min på hyttetur om et par uker, og jeg tar det for gitt at jeg ikke skal ha noe for det så lenge hun er invitert av meg (dette er snakk om 7-åringer).

Hadde det vært aktiviteter som kostet noe, type innom en fornøyelsespark eller noe lignende, så hadde jeg sendt med min datter penger om det var hun som skulle være med noen, så klart....

200 kr synes jeg blir litt lite.... Skulle jeg slengt med noe, ville jeg nok gitt en 500-lapp. Men jeg ville aldri tatt imot selv ;)

Penger til mat synes jeg blir rart, Vi hadde besøk av en venninne av vår datter på hytta i sommer, Hun hadde med en gave til familien i form av et brettspill - som skulle være på hytta til glede for familien. Kunne noe sånt være en idé evt?

Annonse

Har sønnen din blitt invitert med på denne turen? I så fall synes jeg ikke det er naturlig å komme med matpenger til dem. Jeg ville ikke sendt med det, og jeg ville slett ikke forventet det selv. De gangene vi har bedt med venner av barna på hytta, har de aldri kommet med matpenger.

Send heller med litt godteri eller snacks, og evt penger til barnet som kan brukes til sånt feks på bilturen, med instruks om å dele det som kjøpes.

Gjest gaver ikke penger

Jeg ville ikke gitt matpenger. I et tilsvarende tilfelle sendte jeg med dem en god kake til alle, samt 300 til inngangsbilletter til fornøyelser og godterier.

Da jeg hentet sønnen min etterpå, ga jeg dem også en flaske vin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...