Gå til innhold

Hjelp, bilen starter ikke!!!

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er kondens. Det har vært kaldt med kuldegrader og litt snø her, for så å bli varmegrader.

Bilen starter nesten, den tenner men slokner igjen med en gang flere ganger.

Nå tør jeg ikke prøve mer i frykt for å tappe batteriet.

Jeg har kjøpt kondensfjerner, men er det noen vits i å ha det på tanken nå,? ( den er halvfull)

De sier at den skal i før man fyller på.

Bilen er fra 99, men den starter og går vanligvis på første omdreining av nøkkelen.

Dette skjedde en gang før i våres, da hadde jeg den på verkstedet uten at det ble funnet noe galt, (plugger ble skiftet)

Og bilen har gått siden.

Det var forresten noe av det samme da, værskifte.

Noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385341-hjelp-bilen-starter-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville fått sjekket alle pluggledningene og spesielt plugghettene for overslag. Det er når gnisten begynner å gå mellom plugghetta og toppen på motoren, og ikke på pluggen der det skal gnistre.

Det er bare å ta løs plugghettene og sjekke etter svi/brennmerker. Typiske symptomer er at bilen er vanskelig å starte når det er kaldt eller fuktig, og at den kan gå dårligere/ujevnt når den først går.

Jeg ville fått sjekket alle pluggledningene og spesielt plugghettene for overslag. Det er når gnisten begynner å gå mellom plugghetta og toppen på motoren, og ikke på pluggen der det skal gnistre.

Det er bare å ta løs plugghettene og sjekke etter svi/brennmerker. Typiske symptomer er at bilen er vanskelig å starte når det er kaldt eller fuktig, og at den kan gå dårligere/ujevnt når den først går.

Takk for gode råd, men bilen vil fremdeles ikke starte. Bare nesten.

Må nok en tur på verksted.

Annonse

Ha på godt med kondensfjerner og la den stå en halvtimes tid og prøv igjen.

Fordel å prøve om en liten stund så du får dratt kondensfjerner i gjennom systemet, men den følger bensinen likevel og løser opp selv om står.

har fylt både bensin fra kanne og kondensfjerner, men den vil bare nesten starte fremdeles. Så verksted er neste stopp for denne bilen.

Takk for at du tok deg tid til å svare.

Annonse

Hipp hurra, bilen startet i kveld. Etter å ha stått en stund med kondensfjerner, og blitt rugga litt frem og tilbake ( uvisst om det har noen betydning)

Takk til alle som svarte meg.

Veldig glad bileier nå:)

''blitt rugga litt frem og tilbake ( uvisst om det har noen betydning)''

Den trengte sikkert bare litt kos.

Fukt i fordelerlokket? Det er mitt eneste tips, men kanskje ikke dagens biler har fordelerlokk, hehe....

Joda, fordelerlokk har også nye biler, men litt annereledes enn på gamle biler. Gamle biler har stift som gir gnist til pluggene, på nye biler er dette elektronisk.

Men tipset er veldig bra, skal ikke mye fuktighet til der før den ikke starter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...