Gå til innhold

Må jeg holde tale?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Nei, det bestemmer du selv. Jeg liker ikke taler, vil ikke at noen skal holde taler i mine selskap heller og det bestemmer jeg.

''Jeg liker ikke taler, vil ikke at noen skal holde taler i mine selskap heller og det bestemmer jeg.''

Noe sier meg at mannen her liker taler, så da ville det jo være veldig hyggelig om NN sa noen få ord - det behøver ikke være en hel tale.

Annonse

''Jeg liker ikke taler, vil ikke at noen skal holde taler i mine selskap heller og det bestemmer jeg.''

Noe sier meg at mannen her liker taler, så da ville det jo være veldig hyggelig om NN sa noen få ord - det behøver ikke være en hel tale.

Hehe, det hadde ikke hjulpet i det hele tatt. Den eneste som tok seg den frihet å drite i hva jeg hadde bestemt var faren min så han har holdt de eneste talene i selskapene her i huset.

Gjest Nickløsheletida

''Noe sier meg at mannen her liker taler, så da ville det jo være veldig hyggelig om NN sa noen få ord - det behøver ikke være en hel tale''.

Ja, han har tenkt å holde tale selv også og den er mer enn lang nok.

Må jeg si noen ord altså? Jeg har helst ikke lyst til å si noe. Holder det ikke at datteren holder tale? Huff, jeg er så pysete når det gjelder sånt. Jeg holdt tale i begge konfrmasjonene, men da var jeg godt forberedt. Nå har jeg ikke forberedt noe.

Gjest Nickløsheletida

Jeg synes du må gjøre et eller annet. Hva om du fikk med deg ungene på å lage en sang eller en billedmontasje av et eller annet slag - evt. en kombinasjon av dette?

Hmmm, nå ble jeg litt betenkt. Det var en god ide, men har knapt med tid.

Hmmm, nå ble jeg litt betenkt. Det var en god ide, men har knapt med tid.

Ungene er gode på å lage presentasjoner - de gjør det jo på skolen hele tiden. Du trenger evt. en eller annen form for utstyr for bildefremvisningen, men kanskje kan du låne på jobben.

Jeg ser for meg mange fine bilder av fjellturer - og et par hvor ungene går til streik og er sure ;-)

Gjest Hvem bestemmer at man må?

Jeg synes det er viktigere at dersom man skal holde tale, så er denne personen fortrolig med dette og har lyst til dette.

Har man ikke lyst, så lar man være.

Ingen -må- holde tale.

Jeg synes det er forferdelig å høre taler når personen som skal framføre den er ukomfortabel. Da er det bedre om personen slipper og har en hyggelig sammenkomst den også.

La de som absolutt vil holde taler, holde talene.

Gjest Elextra

''Noe sier meg at mannen her liker taler, så da ville det jo være veldig hyggelig om NN sa noen få ord - det behøver ikke være en hel tale''.

Ja, han har tenkt å holde tale selv også og den er mer enn lang nok.

Må jeg si noen ord altså? Jeg har helst ikke lyst til å si noe. Holder det ikke at datteren holder tale? Huff, jeg er så pysete når det gjelder sånt. Jeg holdt tale i begge konfrmasjonene, men da var jeg godt forberedt. Nå har jeg ikke forberedt noe.

''Må jeg si noen ord altså? Jeg har helst ikke lyst til å si noe. ''

Jeg synes ikke du må. Få vil reagere om du ikke sier noe. Men det vil antakelig bli veldig godt mottatt OM du sier noe, kanskje spesielt av din mann?

Annonse

Føler du deg bekvem med å ta en litt "talende" vertinnerolle da? Ønske velkommen, fortelle hva som skjer og evt presenterer gjestene (dersom alle ikke kjenner hverandre fra før)?

Om du heller ikke har lyst til det er det selvfølgelig helt ok å ta en sittende & nytende rolle også - det viktigste er at også du trives :)

Gjest Nickløsheletida

Ungene er gode på å lage presentasjoner - de gjør det jo på skolen hele tiden. Du trenger evt. en eller annen form for utstyr for bildefremvisningen, men kanskje kan du låne på jobben.

Jeg ser for meg mange fine bilder av fjellturer - og et par hvor ungene går til streik og er sure ;-)

Jeg skulle ha stilt dette spørsmålet her litt tidligere, for dette var en god ide, men nå kommer jeg til å ha masse gjøremål den lille tiden som er igjen.

Om du ikke føler for å holde en "ordentlig" tale kan du kanskje utbringe en skål med noen få velvalgte ord? Det er jo også hyggelig. Og forsøk å unngå å innlede med oppbrukte og reduserende "Jeg skal ikke holde en tale, men...".

''Og forsøk å unngå å innlede med oppbrukte og reduserende "Jeg skal ikke holde en tale, men..."'' Det er et SVÆRT godt råd og jeg signerer. Ps. U've got mail...

Gjest Nickløsheletida

''Må jeg si noen ord altså? Jeg har helst ikke lyst til å si noe. ''

Jeg synes ikke du må. Få vil reagere om du ikke sier noe. Men det vil antakelig bli veldig godt mottatt OM du sier noe, kanskje spesielt av din mann?

Mannen min forventer det ikke, men muligens forventer andre i selskapet det. Men jeg tror alle skjønner at jeg ikke liker å stikke hodet frem på denne måten, så er ikke sikker.

Det er mange andre som liker den rollen bedre og toastmasteren ringer rundt og ordner. Det er jeg sikker på, så det blir nok både taler og morsomme sanger som pleier å gå igjen i gjengen. Men nå er jeg kona da og den nærmeste, så jeg burde sikkert.

Angrer nå på at jeg ikke har forberedt meg bedre. Har hatt så dårlig tid i det siste.

Gjest Nickløsheletida

Føler du deg bekvem med å ta en litt "talende" vertinnerolle da? Ønske velkommen, fortelle hva som skjer og evt presenterer gjestene (dersom alle ikke kjenner hverandre fra før)?

Om du heller ikke har lyst til det er det selvfølgelig helt ok å ta en sittende & nytende rolle også - det viktigste er at også du trives :)

''Føler du deg bekvem med å ta en litt "talende" vertinnerolle da? Ønske velkommen, fortelle hva som skjer og evt presenterer gjestene (dersom alle ikke kjenner hverandre fra før)? ''

Mannen min vil presentere gjestene selv og ellers har vi toasmasteren som leder gjennom kvelden og ingen kan gjøre den jobben bedre enn han :)

Jeg får prøve og tenke ut noe og da må jeg tenke fort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...