Gå til innhold

Lars Monsen har borreliose

Anbefalte innlegg

Lars Monsen står fram med borreliose, kanskje det er lettere å bli trodd for de som er syke nå? Han her er jo ikke kjent for å være ei pingle akkurat...

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10070984

I motsetning til denne gutten som fikk beskjed om at han hadde "mistet troen på egne bein":

http://www.dagbladet.no/2012/06/25/nyheter/innenriks/flatt/borreliose/borrelia/22249164/

http://fmnytt.me/2012/08/21/brev-fra-mor-til-helsedirektoratet-barn-med-flattsykdom-i-norge-far-ikke-behandling/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385389-lars-monsen-har-borreliose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Jeg synes det er litt skremmende at den syke selv må oppsøke alternativ behandling for å ta blodprøver som sendes utenlands, for å få bekreftet at det er borreliose..... Han mistenkte det selv, som jeg leste. Men legestanden fant ikke noe galt.

Jeg synes det er litt skremmende at den syke selv må oppsøke alternativ behandling for å ta blodprøver som sendes utenlands, for å få bekreftet at det er borreliose..... Han mistenkte det selv, som jeg leste. Men legestanden fant ikke noe galt.

Enig! Jeg vet også om en som var oppgitt av legene her hjemme, og som aldri fikk påvist borrelia på prøver her. Familien betalte selv for et opphold i Tyskland der han fikk påvist borrelia...

Hvis ikke man har enkle sykdommer som Norges legestand er vant med og har prøver for selv, spiller det ingen rolle om andre land har tester og løsninger. Det er frustrerende.

Og man må være pågående og intelligent og ha god råd for å få gjort noe. Helst burde man være frisk også :P Eller ha pårørende som er det.

Gjest annlovinda

Hvis ikke man har enkle sykdommer som Norges legestand er vant med og har prøver for selv, spiller det ingen rolle om andre land har tester og løsninger. Det er frustrerende.

Og man må være pågående og intelligent og ha god råd for å få gjort noe. Helst burde man være frisk også :P Eller ha pårørende som er det.

Men ettersom flått og borreliose har rammet såpass mange etterhvert, så skulle en jo tro at vi også her tok prøver for å sjekke ut denne sykdommen også?

Jeg har forresten ei venninne som fikk borreliose for to-tre år siden. Hun var syk en stund, men da tok de å sjekket henne for borreliose, som det jo viste seg at hun var rammet av. Hun fikk en penicillinkur, og ble heldigvis frisk etter dette

Men sant som du sier, man burde være rik, oppegående og frisk for å bli syk - dessverre

Men ettersom flått og borreliose har rammet såpass mange etterhvert, så skulle en jo tro at vi også her tok prøver for å sjekke ut denne sykdommen også?

Jeg har forresten ei venninne som fikk borreliose for to-tre år siden. Hun var syk en stund, men da tok de å sjekket henne for borreliose, som det jo viste seg at hun var rammet av. Hun fikk en penicillinkur, og ble heldigvis frisk etter dette

Men sant som du sier, man burde være rik, oppegående og frisk for å bli syk - dessverre

Borreliose er ikke alltid like lett å diagnostisere fordi man visstnok må teste den syke når bakterien ikke er "innkapslet". Den kapsler seg inn i perioder og når den er innkapslet, så har ikke Norge metoder til å finne den. Det er iallefall dette jeg har blitt fortalt...

Annonse

Gjest annlovinda

Borreliose er ikke alltid like lett å diagnostisere fordi man visstnok må teste den syke når bakterien ikke er "innkapslet". Den kapsler seg inn i perioder og når den er innkapslet, så har ikke Norge metoder til å finne den. Det er iallefall dette jeg har blitt fortalt...

Ok, det visste jeg ikke. Takk for svar :)

...og når Norge ikke har metoder til å finne den, hva gjør helsevesenet da? Joda, istedet for å søke hjelp hos dem som har metodene, så sier de til pasienten at h*n slett ikke er syk. Bare innbilning. Jeg blir så utrolig provosert og sint over dette. Knurr.

Kom tilbake hvis ikke det går over. Eller, standard: du trives kanskje ikke så godt på jobb/skole. Deprimert, kanskje...?

Dobbeltknurr.

...og når Norge ikke har metoder til å finne den, hva gjør helsevesenet da? Joda, istedet for å søke hjelp hos dem som har metodene, så sier de til pasienten at h*n slett ikke er syk. Bare innbilning. Jeg blir så utrolig provosert og sint over dette. Knurr.

Kom tilbake hvis ikke det går over. Eller, standard: du trives kanskje ikke så godt på jobb/skole. Deprimert, kanskje...?

Dobbeltknurr.

*Knurrer med*

Dobbeltknurr.

Helt enig med deg i at dette er uholdbart!

Jeg har et håp om at Norge snart skal begynne å se hvor mange som sliter med skader etter borreliasmitte, og sette inn tiltak for å få inn nødvendig hjelp. Selv kjenner jeg svært mange som har hatt borrelia og også enkelte som sliter med senskader - og andre igjen som har typiske symptomer på borreliasmitte, men som helsevesenet har gitt opp (og flere av dem bare VET jeg at det IKKE er noe psykisk som ligger bak!)

Helt enig med deg i at dette er uholdbart!

Jeg har et håp om at Norge snart skal begynne å se hvor mange som sliter med skader etter borreliasmitte, og sette inn tiltak for å få inn nødvendig hjelp. Selv kjenner jeg svært mange som har hatt borrelia og også enkelte som sliter med senskader - og andre igjen som har typiske symptomer på borreliasmitte, men som helsevesenet har gitt opp (og flere av dem bare VET jeg at det IKKE er noe psykisk som ligger bak!)

Signeres!

Gjest Borrelise

Dobbeltknurr.

Jeg knurrer med deg.... Har vært syk i mange år, men norske leger finner ingenting. Har blitt henvist til psykolog, psykiater osv. De er bare imponerte over min stå-på-vilje. Har nå startet utredning, utenom vanlig norsk legepraksis.

Unner ingen denne sykdommen.

Synes det er flott at Monsen står fram med sin erfaring. Han må være en av de vanskeligste i hele landet å beskylde for å legge seg på ryggen å sutre om han får litt vondt...

Håper norsk helsevesen snart importerer noen hjul de ikke har funnet opp selv.

mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...