Gå til innhold

Ap-kulturen under lupen

Anbefalte innlegg

Gjest freppedama

''Regjeringen fikk ett problem mindre da Øystein Mæland valgte å fratre sin stilling som politidirektør. Samtidig forsterker denne saken bildet av kameraderi under rødgrønt styre.

Etter at Gjørv-kommisjonens rapport ble lagt frem, fikk justisminister Grete Faremo vurdert sin habilitet i saker som omhandler Mæland. Justisdepartementets lovavdeling konkluderte med at det hadde oppstått en "situasjon nær inhabilitet", noe som fikk henne til å erklære seg innhabil.

Poenget er at dette kommer for sent. Selv om Faremo ikke var den som ansatte Mæland, det var det tidligere justisminister Knut Storberget som gjorde. Hun burde imidlertid fått sin habilitet vurdert da hun tiltrådte som justisminister - og skulle ha en politidirektør under seg som har vært hennes egen tidligere statssekretær.

Likevel er det Ap selv som sitter med svarteper. I et klima der folks tillit til partiets styringsevne, aktualiseres også bildet av en maktelite som deler ut maktposisjoner til hverandre.''

http://www.verdidebatt.no/debatt/cat1/subcat2/thread298510/#post_298510

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385392-ap-kulturen-under-lupen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest old lady

Enda mer innuendo og synsing, fra en som ble tatt i løgn.

Å forvente at du skal mene noe annet enn du gjør, er utopi.

Du er den mest politisk blinde person jeg vet om. Rett og slett.

Om Giske, Jens eller Jonas ordner aldri så mange posisjoner for sine venner rundt omkring, så vil du bare messe i vei om at ingen er noensinne dømt for kameraderi.

At Giske formelig pressset Roar Flaathen inn i styret til Kongsberg, i form av en ren utvidelse av styret, er rett og slett så usmakelig som det går an.

Full møtebetaling, og så møter han ikke engang. Han har ikke tid. Han kunne like godt gitt Flaathen 190 tusen rett opp i hendene.

Sånne ting ser du ikke. Heelt blind.

Sør, vi bor i verdens beste land. Likevel er stemningen at vi ønsker å skifte ut de som styrer. Mon tro hvorfor det ?

Hva skriver Åslaug Haga i boken sin : Det finnes for mye makt i de lukkede rom til de som sitter med makten.

Om Giske, Jens eller Jonas ordner aldri så mange posisjoner for sine venner rundt omkring, så vil du bare messe i vei om at ingen er noensinne dømt for kameraderi.

At Giske formelig pressset Roar Flaathen inn i styret til Kongsberg, i form av en ren utvidelse av styret, er rett og slett så usmakelig som det går an.

Full møtebetaling, og så møter han ikke engang. Han har ikke tid. Han kunne like godt gitt Flaathen 190 tusen rett opp i hendene.

Sør, vi bor i verdens beste land. Likevel er stemningen at vi ønsker å skifte ut de som styrer. Mon tro hvorfor det ?

Hva skriver Åslaug Haga i boken sin : Det finnes for mye makt i de lukkede rom til de som sitter med makten.

Etter årevis med falske anklager og sutring fra Siv Jensen, så har "ulv, ulv" blitt ropt så mange ganger at selv om en av disse faktisk var sant, så er det ingen grunn til å tro på deg før du faktisk beviser noe.

Gjest old lady

Etter årevis med falske anklager og sutring fra Siv Jensen, så har "ulv, ulv" blitt ropt så mange ganger at selv om en av disse faktisk var sant, så er det ingen grunn til å tro på deg før du faktisk beviser noe.

Siv Jensen ? Hva i all verden har hun med kameraderiet i AP å gjøre ? Det greier de pinadø å sørge for selv - heelt på egenhånd.

Du hevder du leser masse aviser.

Og der står en del ting om hva Giske har gjort. Hva slags beviser er det egentlig du ønsker ?

Jeg kan nevne masser av eksempler på ting som velgerne reagerer på.

Forloveren til Jens f.eks. Da han trakk seg som poitisjef, så gikk han rett til en stilling som "spesialrådgiver".

Nå, etter massivt trykk fra sine ansatte i lang tid, så trakk Bente Mikkelsen seg.

At hun rykker oppover i systemet, kommer ikke som en overraskelse på meg ihvertfall.

Vi skal visst fortsatt betale lønnen hennes : http://www.dagbladet.no/2012/11/03/nyheter/bente_mikkelsen/innenriks/politikk/helse_s/24172107/

Det er bare_en_ting jeg ikke skjønner sør. Hvorfor i all verden gjør de dette ? Er det fordi de tror at slike ting ikke vil bli oppdaget ? At vi velgerne trenger rettskraftige dommer for å skjønne at noe foregår ?

Da undervurderer de velgerne, og det vises jaggu på meningsmålingene også.

Siv Jensen ? Hva i all verden har hun med kameraderiet i AP å gjøre ? Det greier de pinadø å sørge for selv - heelt på egenhånd.

Du hevder du leser masse aviser.

Og der står en del ting om hva Giske har gjort. Hva slags beviser er det egentlig du ønsker ?

Jeg kan nevne masser av eksempler på ting som velgerne reagerer på.

Forloveren til Jens f.eks. Da han trakk seg som poitisjef, så gikk han rett til en stilling som "spesialrådgiver".

Nå, etter massivt trykk fra sine ansatte i lang tid, så trakk Bente Mikkelsen seg.

At hun rykker oppover i systemet, kommer ikke som en overraskelse på meg ihvertfall.

Vi skal visst fortsatt betale lønnen hennes : http://www.dagbladet.no/2012/11/03/nyheter/bente_mikkelsen/innenriks/politikk/helse_s/24172107/

Det er bare_en_ting jeg ikke skjønner sør. Hvorfor i all verden gjør de dette ? Er det fordi de tror at slike ting ikke vil bli oppdaget ? At vi velgerne trenger rettskraftige dommer for å skjønne at noe foregår ?

Da undervurderer de velgerne, og det vises jaggu på meningsmålingene også.

Så hvem er det du mener har Bente Mikkelsens erfaring?

Norge har 5 millioner innbyggere. Det er STOR mangel på arbeidskraft. Og det er FÅ folk som har erfaring innen et felt, så selvsagt blir folk ansatt.

Og derfor er det vel ingen av eksemplene dine som faktisk er ulovlige? Hovedsakelig er det løse påstander og innuendo.

Gjest old lady

Så hvem er det du mener har Bente Mikkelsens erfaring?

Norge har 5 millioner innbyggere. Det er STOR mangel på arbeidskraft. Og det er FÅ folk som har erfaring innen et felt, så selvsagt blir folk ansatt.

Og derfor er det vel ingen av eksemplene dine som faktisk er ulovlige? Hovedsakelig er det løse påstander og innuendo.

Det er sikkert flere som kan gjøre Bente Mikkelsens jobb.

Ikke noe jeg vet, men som tusenvis av hennes faglig kompetente undersåtter mener.

Og nei du, jeg snakker ikke om ulovligheter, snarere usmakligheter.

Det er ikke ulovlig å opprette en ny styreplass i Kongsberg, for å lage plass til Flaathen, selv om ingen var på valg, og det er ikke ulovlig å ordne plasser/stillinger til venner i diverse styrer og stell.

Jeg synes derimot det er usmakelig av en fagforeningsleder og en statsråd å gjøre sånt.

Spesielt etter at Giske er ute etter å stanse utviklingen i lederlønningene.

Men igjen; disse indisienene mine gjør et ikke uventet innslag på meningsmålingene til den sittende regjering i verdens beste land.

Annonse

Sør er et særdeles godt eksempel på hvor blind man kan bli i en eller annen form for nesegrus beundring av folk som man føler man deler en eller annen politisk ideologi med - eller som man føler man har en felles "fiende" med (Frp i dette tilfellet).

Det er nettopp slik nesgrus og blind beundring som også er så betegnende for ekstremister av alle slag - og Sør ligger nok godt innenfor en slik "kategorisering".

Og du vet vel hvor "enkelt" det er å diskutere sunn fornuft og fakta med ekstremister... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...