Gå til innhold

Noe mot angst og ikke deprisjon?


Gjest Seppi

Anbefalte innlegg

Jeg (også) lider av angst.

Hater å handle der jeg må snakke, hater telefonen, klarer ikke å snakke med andre mennesker uten å kjenne de veldig godt. Lista er veldig lang, og har prøvd cipramil, men

merker rett og slett ingenting.

Fikk derfor stesolid av legen, som jeg skulle bruke i tillegg.

Men cipramilen hjelper ikke.

Så leser jeg veldig mye om angst og deprisjoner!!

Jeg føler at jeg ikke har noen deprisjoner i hele tatt, men

fryktlig angst. Så jeg lurer på om det finnes noe for angst.

Føler liksom at cipramilen skulle ha hjulpet meg hvis jeg hadde deprisjoner.

Er det noen som vet??

Håper på svar

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

1. Hvor stor dose brukte du og hvor lenge? På Cipramil må en ikke sjelden opp i 60 mg. Full effekt kan komme først etter 6-8 uker i noen tilfeller.

2. Det kan være forsøket verdt å skifte til en annen SSRI f.eks. Seroxat om Cipramil ikke gir effekt i store doser.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor stor dose brukte du og hvor lenge? På Cipramil må en ikke sjelden opp i 60 mg. Full effekt kan komme først etter 6-8 uker i noen tilfeller.

2. Det kan være forsøket verdt å skifte til en annen SSRI f.eks. Seroxat om Cipramil ikke gir effekt i store doser.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Jeg tok to tabletter (40mg) hver dag i en del mnd, men ingen virkning!! Har prøvd Zoloft, men den ble jeg bare kvalm av og gikk ned i vekt.

Jeg har tatt et lengre opphold nå pga jeg har nettopp fått en sønn, men vil begynne med det igjen når jeg er ferdig med å amme!

Håper det bare vil virke

syns det er fælt å gå sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Jeg tok to tabletter (40mg) hver dag i en del mnd, men ingen virkning!! Har prøvd Zoloft, men den ble jeg bare kvalm av og gikk ned i vekt.

Jeg har tatt et lengre opphold nå pga jeg har nettopp fått en sønn, men vil begynne med det igjen når jeg er ferdig med å amme!

Håper det bare vil virke

syns det er fælt å gå sånn

Hei!

Jeg er ikke lege, men vet at Buspar er en medisin med effekt mot generell angst. I følge Felleskatalogen er det registrert som angstdempende, og ikke vanedannende.

Kanskje det er noe du kan diskutere med legen din?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Jeg tok to tabletter (40mg) hver dag i en del mnd, men ingen virkning!! Har prøvd Zoloft, men den ble jeg bare kvalm av og gikk ned i vekt.

Jeg har tatt et lengre opphold nå pga jeg har nettopp fått en sønn, men vil begynne med det igjen når jeg er ferdig med å amme!

Håper det bare vil virke

syns det er fælt å gå sånn

Mens de fleste deprimerte får en god behandling om de kun får antidepressiva og lite samtaler, er det anderledes med angst.

Etter min erfaring når en sjlden målet fullt ut dersom en bare behandler angst med medisiner. Kan du få kognitiv psykoterapi i tillegg? Snakk med legen din.

Buspar er også verdt å forsøke om du ikke blir fornøyd med SSRIene.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...