Gjest heidiw - langt innlegg Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Jeg har fått diagnosen kronisk blærekatarr. Aner ikke lenger hva gjennomsnittet på penicillinkurer gjennom et år ligger på. Det jeg bekymrer meg over er at det umulig kan være bra med så mye medisiner. Så i det siste har jeg prøvd å la være å gå til legen, og drikker heller masse juice (som visstnok skal være bra), og passer på å holde meg varm. Problemet er at pga alle blærekatarrene har jeg fått arrdannelser i urinveiene. Dette medfører at jeg sjelden har smerter, før det går over til blødende urinveisinfeksjon. Og verre smerter vet jeg nesten ikke om. Infeksjonene går meget sjelden over uten penicillin, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Da jeg var gravid (sønnen er nå 9 mnd), gikk jeg på tre kurer. Siste gangen jeg begynte å kjenne det igjen under svangerskapet tenkte jeg at nei, nå skal jeg klare dette ut tiden uten en kur til. Resultatet ble at jeg fikk så vondt oppover i ryggen at jeg nesten ikke klarte å gå. Da ble det konstantert at jeg hadde en "høyere urinveisinfeksjon" (nyrebekkenbetennelse ?). Når man er gravid kan visstnok dette være litt risikabelt, og legen ville legge meg inn. Jeg ville prøve å bli behandlet "ute", og ble satt på atter en penicillinkur. Det gikk jo bra, men medisinforbruket bekymrer meg som sagt. I tillegg kan jeg nevne at jeg har astma, og er ofte under penicillinbehandling for bronkitt og lungebetennelser. Det samme var jeg i mange år mot 8-10 halsbetennelser i året. Mandlene er nå fjernet, og med dem forsvant heldigvis det problemet. Men alt i alt har jeg hatt utallige kurer, og lurer på om jeg kan bli immun mot denne type medisin ? Og på hvilke andre eventuelle måter reagerer kroppen på så store inntak av sånn medisin ? Takknemmlig for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38542-kronisk-bl%C3%A6rekatarr/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 De bakteriene du har kan bli motstandsdyktige mot den medisinen du får. Har du så kraftige urinveisinfeksjoner som du har med bod i urinen og sterke smerter ville nok jeg velge å få medisin. Det er viktig at urinen dyrkes slik at men vet hvilke bakterier du har og hvilken medisin de er følsomme for. Man kan redusere sjansen for å få infeksjom ved å gjøre urinen sur. Kroppen tar neppe skade av den antibiotikaen du får for urinveisinfeksjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38542-kronisk-bl%C3%A6rekatarr/#findComment-146107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.