Gå til innhold

avslutte rundpinne-strikking


meg__123!

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør jeg dette? Kan bare gjøre det da jeg strikker en rett og en vrang slik at jeg har en ende liksom. Men nå strikker jeg rundt og da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre?

Prøvd å lese meg fram men skjønner ingen verdens ting. "ta høyre pinne inn i to venstre løkker og dra gjennom slik at det blir en".? Dette gikk ikke da jeg prøvde.

Så irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

candyqueen_83

Ja, ta høyre pinne inn i to masker på venstre pinne. Så drar du den ene masken igjennom den andre så du kun sitter igjen med en maske på høyre pinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Ja, ta høyre pinne inn i to masker på venstre pinne. Så drar du den ene masken igjennom den andre så du kun sitter igjen med en maske på høyre pinne?

Nei, jeg prøvde nå, men skjønte ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du felle av? Strikk to masker og dra den bakerste (den første du strikket) over den fremste og fortsett sånn hele runden rundt. Det er jo akkurat som når du feller masker når du strikker frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo for eksempel sette et merke ved endt runde. En tråd eller nor.

Så kan du forestille deg at du bare har et langt rett strikketøy.

Hørtes kanskje dumt ut, men det er ikke noe verre med rundpinner, enn fram og tilbake strikking.

Så sant du ikke skal snurpe sammen strikketøyet, som til ei lue for eksempel, kan du gjøre som Lillemus beskriver.

Altså strikke to masker på vanlig måte. dra den bakerste maska (på høyre pinne) over den forreste maska og av pinnen. Strikk ei ny maske og dra den maska som nå er bakerst over den forreste... Slik fortsetter du.

Trenger du ikke strikke ei siste runde, gjør du som beskrevet. Flytter to makser over på høyre pinne, drar den bakerste over den fremste og av pinnen. Ta en ny maske fra venstre pinne over på høyre og dra på samme måte den bakerste maska over den nye og av pinnen. Slik fortsetter du runda rundt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo for eksempel sette et merke ved endt runde. En tråd eller nor.

Så kan du forestille deg at du bare har et langt rett strikketøy.

Hørtes kanskje dumt ut, men det er ikke noe verre med rundpinner, enn fram og tilbake strikking.

Så sant du ikke skal snurpe sammen strikketøyet, som til ei lue for eksempel, kan du gjøre som Lillemus beskriver.

Altså strikke to masker på vanlig måte. dra den bakerste maska (på høyre pinne) over den forreste maska og av pinnen. Strikk ei ny maske og dra den maska som nå er bakerst over den forreste... Slik fortsetter du.

Trenger du ikke strikke ei siste runde, gjør du som beskrevet. Flytter to makser over på høyre pinne, drar den bakerste over den fremste og av pinnen. Ta en ny maske fra venstre pinne over på høyre og dra på samme måte den bakerste maska over den nye og av pinnen. Slik fortsetter du runda rundt. :-)

Fikk det til, men stramma for hardt slik at man ikke får halsen over hodet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo for eksempel sette et merke ved endt runde. En tråd eller nor.

Så kan du forestille deg at du bare har et langt rett strikketøy.

Hørtes kanskje dumt ut, men det er ikke noe verre med rundpinner, enn fram og tilbake strikking.

Så sant du ikke skal snurpe sammen strikketøyet, som til ei lue for eksempel, kan du gjøre som Lillemus beskriver.

Altså strikke to masker på vanlig måte. dra den bakerste maska (på høyre pinne) over den forreste maska og av pinnen. Strikk ei ny maske og dra den maska som nå er bakerst over den forreste... Slik fortsetter du.

Trenger du ikke strikke ei siste runde, gjør du som beskrevet. Flytter to makser over på høyre pinne, drar den bakerste over den fremste og av pinnen. Ta en ny maske fra venstre pinne over på høyre og dra på samme måte den bakerste maska over den nye og av pinnen. Slik fortsetter du runda rundt. :-)

Fikk det til, men stramma for hardt slik at man ikke får halsen over hodet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du felle av? Strikk to masker og dra den bakerste (den første du strikket) over den fremste og fortsett sånn hele runden rundt. Det er jo akkurat som når du feller masker når du strikker frem og tilbake.

Ja fant ut at det blir det samme som når jeg strikker rett og vrang slik at jeg får to ender. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...