Gå til innhold

Etterutdanning som voksen - men hva til?

Anbefalte innlegg

Gjest Vil opp og frem

Hei! Har vært uføretrygdet i mange år, og ønsker meg etterhvert ut i arbeidslivet igjen. Jeg vet at jeg kan kontakte NAV og få tatt utdanningen gjennom de, bli rådføret osv. Det stemmer, sant?

Jeg trenger imidlertid litt tid på dette, uten følelse av press. Ønsker å sondere terrenget på egenhånd, i forhold til valg av yrke osv.

Hvordan skal jeg vite hva jeg vil bli som stor?? :) Jeg har ikke hatt gode karakterer, er ikke førstevalget ved inntak. Jeg har gode kommuniseringsevner med mennesker og dyr, men ønsker ikke å bli sykepleier osv. Er nok en type som liker å jobbe selvstendig, gjerne som selvstendig næringsdrivende. Jeg har tatt en slik test på nettet om hva jeg bør bli, men synes ikke resultatet ble så spennende. Finnes det flere slike? Linker mottas med takk.

Jeg ønsker tips om gode utdanninger, og yrker. Høy lønn er selvsagt en drøm.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385443-etterutdanning-som-voksen-men-hva-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ble du uføretrygdet? Hemmer det deg på noen måte i dag, eller står du fritt til å velge hva du vil? Det kan være greit å vite før vi råder deg til noe. Kjenner ei som var ufør på grunn av dårlig rygg, og som omskolerte seg til jordmor. Ikke så vellykket. Hun holdt ut et år.

Annonse

Gjest Vil opp og frem

Hvorfor ble du uføretrygdet? Hemmer det deg på noen måte i dag, eller står du fritt til å velge hva du vil? Det kan være greit å vite før vi råder deg til noe. Kjenner ei som var ufør på grunn av dårlig rygg, og som omskolerte seg til jordmor. Ikke så vellykket. Hun holdt ut et år.

Frisør. Jeg har ikke verdens beste fysikk, nei. Jeg kan ikke bli tømrer, f.eks, selv om det ville vært gøy. Ingen spesielle ønsker, jeg er litt som poteta, men god lønn er et ønske etter mange år som lut fattig.

Frisør. Jeg har ikke verdens beste fysikk, nei. Jeg kan ikke bli tømrer, f.eks, selv om det ville vært gøy. Ingen spesielle ønsker, jeg er litt som poteta, men god lønn er et ønske etter mange år som lut fattig.

Alle som vil opp og frem for å få bl.a. høyere lønn og som i tillegg lykkes, brenner for yrket sitt og har sterke faglige ambisjoner.

Når en ikke har anelse om hva en har lyst på, evt er ganske lystløs bortsett fra på lønn, tror jeg sannsynligheten for å komme opp og frem er minimal.

Sorry.

Frisør. Alt mulig, egentlig.... :) Det som er "problemet, jeg aner ikke hva. God lønn er som sagt et ønske.

Jeg tror du bør ta en runde med deg selv og en sparringspartner for å definere retning og ønsker litt tydeligere enn "alt mulig". Skal du lykkes må du nok regne med å legge ned en solid innsats, og det krever god motivasjon :)

Gjest Elextra

Alle som vil opp og frem for å få bl.a. høyere lønn og som i tillegg lykkes, brenner for yrket sitt og har sterke faglige ambisjoner.

Når en ikke har anelse om hva en har lyst på, evt er ganske lystløs bortsett fra på lønn, tror jeg sannsynligheten for å komme opp og frem er minimal.

Sorry.

''Alle som vil opp og frem for å få bl.a. høyere lønn og som i tillegg lykkes, brenner for yrket sitt og har sterke faglige ambisjoner.

Når en ikke har anelse om hva en har lyst på, evt er ganske lystløs bortsett fra på lønn, tror jeg sannsynligheten for å komme opp og frem er minimal.''

Tror du er inne på noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...