Gå til innhold

Sykemelding på nytt arbeidssted

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet over dette

Jeg byttet jobb 1. november så i dag er tredje dagen på det nye stedet. Nå får jeg beskjed fra legen om at jeg skal ha et inngrep om liten stund. Da blir jeg sykemeldt ca. to uker dvs. arbeidsgivertiden. Får jeg betalt av den nye arbeidsgiveren, eller må jeg betale dette selv? Hvor lang tid må jeg jobbe på et nytt sted?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385454-sykemelding-p%C3%A5-nytt-arbeidssted/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Psyk av alt

Jeg trenger sykemelding. Det er ikke noe jeg bestemmer selv.

Selvsagt kan det godt hende du trenger sykemelding. Men det er ikke noe du IKKE bestemmer selv. Har selv fått sykemelding, men ikke benyttet meg av den fordi jeg greit kunne gå på jobb.

Men det kommer selvsagt an på hva slags inngrep det er og hva slags type jobb du har. Derfor spurte jeg :-)

Annonse

Gjest fortvilet over dette

Selvsagt kan det godt hende du trenger sykemelding. Men det er ikke noe du IKKE bestemmer selv. Har selv fått sykemelding, men ikke benyttet meg av den fordi jeg greit kunne gå på jobb.

Men det kommer selvsagt an på hva slags inngrep det er og hva slags type jobb du har. Derfor spurte jeg :-)

Jeg kan ikke gå på jobb etter inngrepet, og bestemmer derfor ikke selv. Ser ingen grunn til å diskutere det.

Gjest fortvilet over dette.

Om jeg nettopp hadde begynt i ny jobb, hadde jeg nok valgt å utsette inngrepet litt, om det er muligheter for det.Jeg hadde ikke likt å hatt 2 uker sykmelding tidlig i ansettelsesforholdet

Jeg bestemmer ikke dette selv, og regner med forståelse for det hos arbeidsgiver. Hvor lenge skulle jeg egentlig vente til det var 'safe'? Jeg ser ikke forskjellen på å bli borte nå eller i januar og har heller ingenting å si om det.

Jeg tror ikke arbeidsgiver synes jeg skal la være å bli operert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...