Gå til innhold

vrien rygg?

Anbefalte innlegg

For 8 uker siden fikk jeg store smerter i rygg + smerter nedover mot kneet. Har blitt noe bedre etter fysikalsk behandling og akupunktur. Problemet mitt er beinet. Det kjennes ut som om det dovner, og enkelte

ganger svikter det ,og jeg faller. Legen min tror ikke det er en skiveutglidning, for det er ikke nok smerter i ryggraden. Fysioterapeuten sier jo, han kan kjenne den. Er nå henvist til ortoped og rtg av rygg, men ting tar jo tid. Jeg er svært usikker og nervøs, dette tar på humøret. Falt ned 1.5m og landet på ryggen et par uker før dette. Kan det være noen sammenheng? Blir glad for svar og råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38549-vrien-rygg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Det er vanskelig å vurdere hva som er årsaken til smertene du kjenner, men det er ikke alltid man har smerter i ryggen selv om isjiasnerven er under trykk som følge av skiveutglidning.

Når isjiasnerven er under trykk, har man ofte smerter i setet, låret og leggen samt redusert følelse i huden og nedsatt muskelkraft i låret eller leggen. Ryggsmerter er også vanlig, men ikke alltid det sterkeste symptomet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38549-vrien-rygg/#findComment-145829
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...